H&Dfanatic Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Morn Jeg har et underlig problem.. Jeg fikk min POW 7800gt igår og satte det inn i maskinen. Kobler til strøm og ser at det sitter bra. Jeg starter opp. bruker forøvrig DVI --> VGA adapter da jeg ikke har min lcd her. Når jeg starter opp kommer det 3 pip og helt svart skjem...... (har også posta hovedkort forumet grunnet stor fortvilese) Jeg måtte kutte litt for å få strømmen til å passe så den sitter ikke helt inni selve huset.. kanskje det er det vet ikke jeg?? Har 500w og har prøvd og starte det med og uten strøm tilkoblet. lurer på om det er defekt? Jeg har også zalman chipsettkjøler som stopper biosen siden jeg resatte cmos. Men den piper bare 1 gang mener jeg... PLEASE HELP ME er kortet muligens defekt?? Lenke til kommentar
sveinbrand Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Hva mener du med "kutte"?? Kontakten passer bare én vei på kortet.. Lenke til kommentar
H&Dfanatic Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) jeg kutta ikke i den forstand jeg pussa i kantene på (hardplasten) kontakten som skal inn i strømmen på kortet. Har ikke rørt noe på kortet Endret 14. februar 2006 av H&Dfanatic Lenke til kommentar
PoNdUs Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 har du strøm på begge kontaktene da? Det er ikke en inn og en ut på mitt skjermkort begge kontaktene skal ha strøm Tom Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Du trenger da ikke å kutte noe som helst vel? Kortene er jo lagd for å passe. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Pussa hvor på kontakten? Rundt selve pinnene? for å få den til å passe? eller bak der ledningene går inn, så det ikke skal kollidere? For har du pussa litt og sat kabelen feil vei, så er du nok f*ed Lenke til kommentar
bushnut Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hvis du har satt power kontakten feil vei inn i skjermkortet er det vel stor sjanse for at du trenger et nytt kort, da du sannsynligvis har kortslutta det gamle. Sorry pal. Hvis du kan se skjermkort bios når du booter(du sier skjermen blir svart) reinnstaller windows. Lenke til kommentar
jonnykast Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Du er klar over at det er en PCI-Express kontakt? Lenke til kommentar
H&Dfanatic Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Alt er fiksa.. Jeg skjønner ikke hva feilen var. Mulig en svak strømledning til selve psuen (ikke kortet) For når jeg satte i kortet nede på rommer starta pcen uten noe som helst problem. (bor på internat) Mulig at det pcen i datasalen ikke hadde kraftig nok kabel til min 500w?? Uansett den funker nå.. takker for all hjelp.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå