Gå til innhold

Lav fps i Call of duty 2!


Anbefalte innlegg

Pc'en kjører andre spill fullstendig glimrende (over 100 fps i de fleste), men når det kommer til Call Of Duty 2 ligger altså fps'en på rundt 40-60, noen ganger går den helt ned til 25-30. FPS'en endres ikke mye enten jeg har laveste eller høyeste oppløsning etc. Finner ikke noe ''frame limiter'' av noe slag der heller. Noen som har råd, hjelp meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er et kjent problem i COD2. Virker som om Dx9-rendringen er dårlig optimalisert. Kjører du på Dx7 vil det gå mye bedre, men du går glipp av en del eye-candy. Får håpe det kommer en patch som bedrer FPS etterhvert.

5604365[/snapback]

 

Hva? vil det si at COD 2 vil kjøre i en slik framrate selv på mitt SLI system? Hvem er det som skal henrettes for slike utilgivelige feil da?

Lenke til kommentar

CoD2 lukter rompe på DX9 og er ikke bare dårlig optimalisert for DX9 men også elendig i overall når det kjøres på DX9.

 

Er en del som sitter på maskiner i meget høy klasse (les:mere enn vi har råd til (rundt 90k) og det aller beste av alt av utstyr som penger kan kjøpe i dag, som kjører CoD2 elendig på DX9. Så desverre er dette et kjent problem, og det irriterer vette av meg.

Lenke til kommentar
CoD2 lukter rompe på DX9 og er ikke bare dårlig optimalisert for DX9 men også elendig i overall når det kjøres på DX9.

 

Er en del som sitter på maskiner i meget høy klasse (les:mere enn vi har råd til (rundt 90k) og det aller beste av alt av utstyr som penger kan kjøpe i dag, som kjører CoD2 elendig på DX9. Så desverre er dette et kjent problem, og det irriterer vette av meg.

5612556[/snapback]

 

 

Da blir COD 2 et spill jeg IKKE gidder å gå til anskaffelse av, har ikke brukt 17000 på ny boks bare for at spillet skal gå dårlig as, her for utvikleren virkelig ta ansvar og fikse feil.

Lenke til kommentar
40-60 fps er helt greit. Strengt tatt trenger man ikke mer enn 30 fps. Det menneskelige øyet oppfatter kun 16 fps i farger, og slagene fra f.eks insektvinger ser ut som en gigantisk blur. Til sammenligning kan insekter oppfatte 200 fps, og kan se vingeslag.

5613430[/snapback]

 

Ikke for å starte enda en FPS-diskusjon, men jeg kan ikke dy meg, det er stor forskjell på 30 og 60 FPS. Dette selvom øyet ikke oppfatter alle bildene. Det gir bare en mye mykere og raskere følelse.

 

Personlig foretrekker jeg rundt 40-50 FPS i spill som CoD (noe jeg ikke er i nærheten av). Blir det mer enn 60 virker det FOR smooth og nesten mindre realistisk. Men det er bare min mening.

Lenke til kommentar
40-60 FPS er helt greit, men det er vel i tilstand lite folk i bilde. CoD2 har en del massive mengder med soldater i bildet, noe som tar en del krefter. Når DX9 attpåtil er så dårlig opptimert som det er, regner jeg med at FPS daler fra 40-60 til 10-30 under harde kamper.

5615772[/snapback]

Ja. Men som sagt, så holder fps'en seg 100% stabilt her med DX7, uansett hvor mange som kommer på en gang.

Lenke til kommentar
40-60 fps er helt greit. Strengt tatt trenger man ikke mer enn 30 fps. Det menneskelige øyet oppfatter kun 16 fps i farger, og slagene fra f.eks insektvinger ser ut som en gigantisk blur. Til sammenligning kan insekter oppfatte 200 fps, og kan se vingeslag.

5613430[/snapback]

 

Ikke for å starte enda en FPS-diskusjon, men jeg kan ikke dy meg, det er stor forskjell på 30 og 60 FPS. Dette selvom øyet ikke oppfatter alle bildene. Det gir bare en mye mykere og raskere følelse.

 

Personlig foretrekker jeg rundt 40-50 FPS i spill som CoD (noe jeg ikke er i nærheten av). Blir det mer enn 60 virker det FOR smooth og nesten mindre realistisk. Men det er bare min mening.

5614820[/snapback]

 

Det er ikke stor forskjell, men det er (som CS-fjortissene sier) forskjell. Problemet er bare at forskjellen er så liten at den blir uviktig. Høy fps er vel og bra, men fps bør komme i andre rekke, etter polycount, shading, UW-mapping (fellesbetegnelse på specular mapping, bump mapping, texture mapping etc.), anti-aliasing, og oppløsning.

Lenke til kommentar
CoD2 lukter rompe på DX9 og er ikke bare dårlig optimalisert for DX9 men også elendig i overall når det kjøres på DX9.

 

Er en del som sitter på maskiner i meget høy klasse (les:mere enn vi har råd til (rundt 90k) og det aller beste av alt av utstyr som penger kan kjøpe i dag, som kjører CoD2 elendig på DX9. Så desverre er dette et kjent problem, og det irriterer vette av meg.

5612556[/snapback]

 

Vel..

Jeg kjører med DX 9..

Og er ikke ofte jeg er under 25 FPS..

Faktisk sjelden jeg er under 50..

Og jeg har ikke noen super PC..

(AMD Athlon 64 3500+, 1gb ram, x800gto skjermkort)

Men kan hende ati kort funker bedre på cod 2? :hmm:

Lenke til kommentar
Det menneskelige øyet oppfatter kun 16 fps i farger

 

vil si at om man ikke merker forskjell på 16 og 60 fps er man "litt" rar...

 

Veit ikke hva som oppfatter det.. vil tro hjernen oppfatter mer enn øyet om det er sant det du sier ang. øyet..

5647380[/snapback]

 

Underbevisstheten oppfatter mer enn 200 fps i svart-hvitt. Mennesker oppfatter verden i 16 fps, men på en skjerm kreves det 25 fps for å få bildet til å "flyte".

 

Det er små forskjeller på 30- og 60 fps. 60 fps er vel og bra, men mulighet for 120 fps bør komme etter at RayTrace, HDR, og polycount på nivå med fiskeren fra Lost Coast blir standard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...