nahojdat Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) EDIT: Obs: noob alert innen klokking Skal overklokke CPUen litt (og minnet i samme slengen siden det skal klare det fint).. Såvidt jeg forstår så blir det slik: CPU multiplier 10 HT 4 Chipset 250MHz Minne 333MHz(/166MHz) Da ender jeg opp med: CPU 2500MHz Minne 418MHz(/208MHz) HT 1000MHz Hva ellers må jeg tenke på? Må jeg tenke på volt med den klokken? Leste meg til at minnedivider på mitt HK skal være satt til "memory dividers of 5:4 and below" pga " FSB is automatically locked by the MCP, allowing us to top this motherboard out at 319MHz HTT, which took our test memory up to 260MHz! " og såvidt jeg forstår det så blir PCI lock satt på med divider under 400/200MHz? Endret 14. februar 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Du trenger ikke å volten hvis PCen er stabil Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Er det normalt at det kommer opp en advarsel når det klokkes i begynnelsen av oppstart? Fikk beskjed om noe greier om "safe mode" og jeg kunne velgå å enten gå i innstillingene på bios eller trykke F1 for å fortsette... Vil klokken bli "initialisert" om jeg velger F1? Eller ble klokken for mye? Gikk i innstillingene og satt tilbake alt pga jeg var ikke sikker, som sagt noob innen klokking.. Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Er det normalt at det kommer opp en advarsel når det klokkes i begynnelsen av oppstart? Fikk beskjed om noe greier om "safe mode" og jeg kunne velgå å enten gå i innstillingene på bios eller trykke F1 for å fortsette... Vil klokken bli "initialisert" om jeg velger F1? Eller ble klokken for mye? Gikk i innstillingene og satt tilbake alt pga jeg var ikke sikker, som sagt noob innen klokking.. 5608766[/snapback] Hvilket hovedkort har du?? En venn av meg hadde samme problemet. Jeg bare gikk inn i Bios og ut igjen også forsvant problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå