Stigma Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Hei, Jeg lurer på hva som er det fineste slipepapiret som går ann å få fatt i her i Norge. Jeg har oppdrevet noen slags svamper med 4000 korning hos lakkeksperten i Bergen, men jeg lurer (mest for interessens skyld) på om det fines enda finere korning. Evt. hvor har dere sett dette? Før dere spør hva i alle dager jeg trenger 4000+ korning til, så er det som sagt mest for nysgjerrighetens skyld jeg spør, men jeg holder også på å pusse frem et metallspeil i alu som del av en casemod, og da hjelper det godt på det endelige resultatet å ha finpusset så godt som overhodet mulig før man polerer. -Stigma Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Det finnes 6000 korning også, som blir brukt til å pusse linser og lignende, hvor man kjøper det er jeg ikke sikker på. Tror ikke vanlige folk tregner det heller. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Interessant. Det skal dog sies at 4000-korning var finere enn selv poleringsmiddelet som jeg spesialkjøpte fra england, og var beregnet på sarte gull og sølv museumsgjennstander hehe... -Stigma Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Mener å huske at hubble teleskopet (eller hva det heter) ble pusset med 6000 korning. Hubble er det som er ute i verdensrommet. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Bare 6000..? Ikke rart i bildene er så crappy da.. Personlig tror jeg at en case-modder bare har bruk for en max. 2000 i korning.. Har selv fra 80 til 1200, finner desverre ikke 2000 lenger men Jernia hadde det faktisk en gang! Skulle gjerne hatt opp til 2000 gitt.. Endret 5. mars 2006 av Glisevask Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Lakkspesialisten (10min med buss fra Bergen sentrum) har 2000-korning og 4000. De har dem i noen slags "svamper" som er ganske geniale. Siden korningenen så fin, så slites jo det av veldig fort, men våtslipet absorberes av svampen mens du jobber, slik at den i praksis kan brukes nesten uendelig (så lenge du ikke skyller den for mye). Jeg er litt perfeksjonist da, så jeg tar så fint jeg kan. Bruker 4000 nå som finish på alt jeg pusser, men jeg kunne nok klart meg med 2000. -Stigma Endret 5. mars 2006 av Stigma Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Vet du hva det koster? Trenger noe selv.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 22kr pr svamp tror jeg. både 2000 og 4000. Ikke billig, men ikke skrekkelig dyrt heller. Du kommer vldig langt med 1-2 sånne svamper fordi de som sagt holder på pussekornet, og dessutne så er det jo veldig lite sånt superfinkornet puss du trenger. -Stigma Lenke til kommentar
haakie Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) 22kr pr svamp tror jeg. både 2000 og 4000. Ikke billig, men ikke skrekkelig dyrt heller. Du kommer vldig langt med 1-2 sånne svamper fordi de som sagt holder på pussekornet, og dessutne så er det jo veldig lite sånt superfinkornet puss du trenger. -Stigma 5708906[/snapback] Vet noen om noen nettutikk som fører dette? Endret 8. mars 2006 av haakie Lenke til kommentar
spyro Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Microplex har opp til 1200 så vidt jeg husker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå