Gå til innhold

Fineste sandpapir/slipepapir tilgjengelig?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på hva som er det fineste slipepapiret som går ann å få fatt i her i Norge. Jeg har oppdrevet noen slags svamper med 4000 korning hos lakkeksperten i Bergen, men jeg lurer (mest for interessens skyld) på om det fines enda finere korning. Evt. hvor har dere sett dette?

Før dere spør hva i alle dager jeg trenger 4000+ korning til, så er det som sagt mest for nysgjerrighetens skyld jeg spør, men jeg holder også på å pusse frem et metallspeil i alu som del av en casemod, og da hjelper det godt på det endelige resultatet å ha finpusset så godt som overhodet mulig før man polerer.

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Bare 6000..? :whistle: Ikke rart i bildene er så crappy da.. :p

Personlig tror jeg at en case-modder bare har bruk for en max. 2000 i korning.. Har selv fra 80 til 1200, finner desverre ikke 2000 lenger men Jernia hadde det faktisk en gang! Skulle gjerne hatt opp til 2000 gitt.. :cool:

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Lakkspesialisten (10min med buss fra Bergen sentrum) har 2000-korning og 4000. De har dem i noen slags "svamper" som er ganske geniale. Siden korningenen så fin, så slites jo det av veldig fort, men våtslipet absorberes av svampen mens du jobber, slik at den i praksis kan brukes nesten uendelig (så lenge du ikke skyller den for mye).

Jeg er litt perfeksjonist da, så jeg tar så fint jeg kan. Bruker 4000 nå som finish på alt jeg pusser, men jeg kunne nok klart meg med 2000.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

22kr pr svamp tror jeg. både 2000 og 4000.

Ikke billig, men ikke skrekkelig dyrt heller. Du kommer vldig langt med 1-2 sånne svamper fordi de som sagt holder på pussekornet, og dessutne så er det jo veldig lite sånt superfinkornet puss du trenger.

-Stigma

Lenke til kommentar
22kr pr svamp tror jeg. både 2000 og 4000.

Ikke billig, men ikke skrekkelig dyrt heller. Du kommer vldig langt med 1-2 sånne svamper fordi de som sagt holder på pussekornet, og dessutne så er det jo veldig lite sånt superfinkornet puss du trenger.

-Stigma

5708906[/snapback]

Vet noen om noen nettutikk som fører dette?

Endret av haakie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...