Fr0ysa Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Jeg detter ut av det trådløse nettverket mitt hele tiden, og jeg tror at det kan vere fordi andre naboer kobler seg på nettverket. Jeg oppdaget at to naboer var tilkoblet på nettverket, og tenkte at det måtte gjøre at nettverket ble overbelastet sånn at jeg datt ut. Derfor vil jeg sikre nettverket mitt, men jeg vet ikke hvordan man gjør det? Kan noen hjelpe meg? Endret 14. februar 2006 av Fr0ysa Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 1) Du vil ikke dette ut fra nettet ditt pga. "overelastning". Det eneste du evt. vil merke er dårligere hastighet. Sansnyligvis har du problemer med signalstyrke eller lignende. ANnbefaler at du justerer båndvalg i din ruter for å rette dette, evt. flytte litt på ruter eller PC'en. 2) Å kryptere nettverket er den enklese måten å sikre det på. Dersom du har en frittstående trådløs ruter eller switch så logger du som regel poå denne ved å gå inn på nettleseren og bruke 192.168.1.1 som adresse (men dette kan variere, sjekk i manualen din). Hvor du går herfra verierer fra modell til modell, men du må (a) finne sikkerhetsinstillinger under trådløst, (b) sette denne til en eller annen form for WEP kryptering og notere deg nøkkelen. Etter dette er aktivert så skal du neste gang du logger på nettverket bli spurt om krypteringsnøkkelen for å slippe innpå. Mer steg-for-steg hjelp kan jeg ikke gi ved indre du gir meg skjermbilder avv hvordan menyen din på ruterenser ut. Evt gi oss modellnummeret så kanskje noen er godt kjennt med akkurat den modellen og kan hjelpe deg fra minne. -Stigma Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (b) sette denne til en eller annen form for WEP kryptering og notere deg nøkkelen. Etter dette er aktivert så skal du neste gang du logger på nettverket bli spurt om krypteringsnøkkelen for å slippe innpå. 5604068[/snapback] Nå er ikkje WEP veldig sikkert (THG har "how to crack wep in x min"-guide, er snakk om få minutt), så om utstyret ditt (router OG trådlauskort) støtter WPA så bør du bruka WPA istaden. Lenke til kommentar
Fr0ysa Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) 1) Du vil ikke dette ut fra nettet ditt pga. "overelastning". Det eneste du evt. vil merke er dårligere hastighet. Sansnyligvis har du problemer med signalstyrke eller lignende. ANnbefaler at du justerer båndvalg i din ruter for å rette dette, evt. flytte litt på ruter eller PC'en. 2) Å kryptere nettverket er den enklese måten å sikre det på. Dersom du har en frittstående trådløs ruter eller switch så logger du som regel poå denne ved å gå inn på nettleseren og bruke 192.168.1.1 som adresse (men dette kan variere, sjekk i manualen din). Hvor du går herfra verierer fra modell til modell, men du må (a) finne sikkerhetsinstillinger under trådløst, (b) sette denne til en eller annen form for WEP kryptering og notere deg nøkkelen. Etter dette er aktivert så skal du neste gang du logger på nettverket bli spurt om krypteringsnøkkelen for å slippe innpå. Mer steg-for-steg hjelp kan jeg ikke gi ved indre du gir meg skjermbilder avv hvordan menyen din på ruterenser ut. Evt gi oss modellnummeret så kanskje noen er godt kjennt med akkurat den modellen og kan hjelpe deg fra minne. -Stigma 5604068[/snapback] Tusen takk for hjelpen! Jeg har nå fått sikret det trådløse nettverket mitt! Jeg har en NETGEAR 108 Mbps WGT624 v2 router. Men dersom det ikke er overbelasting som gjør at jeg detter ut av nettverket hele tiden, hva er det da som gjør det? Nå er nettverket helt "fucka". Noen ganger er det sånn at etter en liten stund detter jeg ut av nettverket og mister internetten. Deretter oppdager PCen nettverket på nytt og kobler til igjen. Men noen ganger er det sånn at jeg er på nettverket fortsatt, men ikke har internett. Jeg har prøvd å flytte PCen flere plasser i huset, men det er det samme overalt. Jeg har også prøvd på flere PCer, men alle reagerer likt. Jeg har funnet ut at det hjelper å dra ut og sette i igjen strømmen til routeren. Da funker alt på nytt. Men det varer ikke lenge. Og det er ganske irriterende å måtte gjøre det 20 ganger per dag! Spesielt når routeren står bak TVen i andre enden av huset, og jeg er midt i et spill eller noe annet på internett. En dag satte jeg meg i stua og koblet til routeren med ledning. Da funket alt helt perfekt. Derfor må det vel vere det trådløse signalet det er noe gale med. Jeg har akkurat fått ny router fra NETGEAR, siden de hadde fått mange klager fra folk som hadde routeren. Jeg har alltid falt ut og inn av nettverket, og tenkte at det var det som ble fikset på den nye routeren. Men det har bare blitt enda verre. Hva er det som er gale? Er det NETGEAR som har dårlige routere? Hva skal jeg gjøre!? Endret 14. februar 2006 av Fr0ysa Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) ...Men dersom det ikke er overbelasting som gjør at jeg detter ut av nettverket hele tiden, hva er det da som gjør det? Nå er nettverket helt "fucka". Noen ganger er det sånn at etter en liten stund detter jeg ut av nettverket og mister internetten. Deretter oppdager PCen nettverket på nytt og kobler til igjen. Men noen ganger er det sånn at jeg er på nettverket fortsatt, men ikke har internett. ... 5605362[/snapback] Får du feilmelding i systemloggen? Jeg hadde et problem som lignet på ditt for litt siden. EDIT: Her er den gamle tråden min... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=513267&hl= Endret 15. februar 2006 av Kahuna Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Spesielt når routeren står bak TVen i andre enden av huset 5605362[/snapback] Jeg vil nå si at det er der problemet ditt ligger, bak TV'en i andre enden av huset er liksom ikke helt optimal plassering. I tillegg kan det være at naboer i ditt nærområde har trådløst utstyr som ligger på samme kanal som deg. I tillegg vil jeg anbefale deg å prøve andre produsenters WLAN kort, slik at du kan få utelukket at det ikke er kortet i maskinene som er problemet. Lenke til kommentar
Fr0ysa Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Jeg vet ikke hva systemloggen er for noe, men jeg får i alle fall ikke noen feilmelding. Jeg har dratt routeren fram på gulvet sånn at den ikke står bak TVen, men det hjelper ikke. Dersom problemet er at den ligger på samme kanal som noen andres, hvordan skifter jeg da kanal? Endret 15. februar 2006 av Fr0ysa Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 System loggen pleier jeg å hente i computer manager. En annen vei er control panel->administrative tools->event viewer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå