Gå til innhold

Merkelig problem med FX-60! *LØST!*

Saddlefall

Anbefalte innlegg

Satser på at dette er rett plass å poste dette på.

Har et merkelig problem.. Når jeg prøver å lese av temperaturen på CPU fra windows, enten med Sisoft Sandra, Everest eller CPUCool, så restarter den rett og slett bare, og den setter seg fast i boot så jeg må slå den av og på igjen. Hvorfor funker det ikke å lese tempen fra Windows? Noen som har hatt lignende problemer, og funnet en løsning? Funker bra fra BIOS, men vil gjerne se tempen fra windows også :p

EDIT: Problemet er løst, se siste post! :D

Endret av Saddlefall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som vet noe om dette? :ermm:

Har prøvd å flashe bios, men jeg får ikke winflash til å funke! Jeg lasta ned nyeste bios fra DFI sin side, og prøvde å åpne denne i winflash176, men fikk bare beskjed om at "bios file size doesn't match with mainboard bios" Hva gjør jeg galt? :hmm:

Lenke til kommentar
Kjøpt feil hk :p

5608856[/snapback]

Noen andre "fornuftige" svar? :hrm:

Fikk oppdatert biosen nå, og det står ikke lenger AMD processor model unknown under oppstart etc, men AMD FX-60 Dual Core prosessor. Men den rebooter fremdeles når jeg prøver å se tempen!

CPU-testene på 3dmark03, 05 og 06 hakker også villt, 1-2 fps hele tiden, og jeg får mye lavere score enn det jeg egentlig skal ha. Hva er det som skjer?? Jeg trenger hjelp! :cry:

edit: skriveleif

Endret av Saddlefall
Lenke til kommentar
At CPU-testene hakker er nok helt normalt, jeg får stort sett 0 fps. Hvilken CPU-score får du i 3Dmark06 f.eks.?

5609326[/snapback]

Jeg fikk 1822 nå nettop (4572 totalt) Er noe er rart her.. jeg fikk 5418 med den gamle biosen og den gamle strømforsyningen (thermaltake 460W)... Skjønner ikke bæret jeg :p:no:

edit: BILDE

Endret av Saddlefall
Lenke til kommentar

Har et merkelig problem.. Når jeg prøver å lese av temperaturen på CPU fra windows, enten med Sisoft Sandra, Everest eller CPUCool, så restarter den rett og slett bare, og den setter seg fast i boot så jeg må slå den av og på igjen. Hvorfor funker det ikke å lese tempen fra Windows? Noen som har hatt lignende problemer, og funnet en løsning? Funker bra fra BIOS, men vil gjerne se tempen fra windows også :p

Jeg hadde akkurat samme problem på mitt forrige HK(Sapphire Pure Inovation). Har nå ASUS a8n-SLi Premium, og alt funker som det skal.. Mistenker att temp-programmene ikke liker ATi baserte HK. :hmm:

EDIT: Skriveleif.

EDIT2: Søkte litt på google, og ser att ommentrent alle med dette problemet har ATi baserte HK. :hrm:

Endret av CroNiX
Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat samme problem på mitt forrige HK(Sapphire Pure Inovation). Har nå ASUS a8n-SLi Premium, og alt funker som det skal.. Mistenker att temp-programmene ikke liker ATi baserte HK. :hmm:

EDIT: Skriveleif.

EDIT2: Søkte litt på google, og ser att ommentrent alle med dette problemet har ATi baserte HK. :hrm:

5609537[/snapback]

Hmm.. det sugde jo litt :thumbdown: Er det ingen måte å fikse dette på mon tro? Sitter å tenker på om jeg gidder å reformatere og installere på nytt...

Lenke til kommentar
Hmm.. hva om jeg installerte 64-bit windows XP.. Ville det gjøre noen forskjell i det hele tatt tro? :hmm:

5612684[/snapback]

Jeg vil anbefale deg å først laste ned alle de nyeste driverene, så formaterer du og legger inn Windows XP på nytt. 64 bit versonen vil ikke gjøre noe bedre.

PS : Flash ALLTID BIOS fra DOS!

Lenke til kommentar

Har brukt WinFlash siden det kom på markedet for leeenge siden. Enda til gode å toaste et kort med det.

Men jeg har jo lest om folk som har klart det både med DOS og WinFlash versjoner, så jeg tror nok at den andelen av sjanse som programmet bidrar med er marginal i forhold til brukeren og kunnskapen denne besitter...

-KJ

Lenke til kommentar
At CPU-testene hakker er nok helt normalt, jeg får stort sett 0 fps. Hvilken CPU-score får du i 3Dmark06 f.eks.?

5609326[/snapback]

Jeg fikk 1822 nå nettop (4572 totalt) Er noe er rart her.. jeg fikk 5418 med den gamle biosen og den gamle strømforsyningen (thermaltake 460W)... Skjønner ikke bæret jeg :p:no:

5609494[/snapback]

Hvis ikke du har klokket CPU, så er den CPU scoren der rimelig riktig ihvertfall.

Lenke til kommentar

5609326[/snapback]

5609494[/snapback]

Hvis ikke du har klokket CPU, så er den CPU scoren der rimelig riktig ihvertfall.

5613819[/snapback]

Har ikke klokket nei. Men det er nødt til å være noe som er galt når jeg fikk 5400 på 3dmark 06 med den gamle strømforsyningen (thermaltake 460W) Da kjørte jeg bare med 1 disk og det nødvendige... Kanskje prøve å koble ut alle viftene og ekstre disker og prøve igjen? :hmm:

Lenke til kommentar

YES! Da var problemet løst! Ble tipset på DFI forumet om en ny beta versjon av Everest, Everest Ultimate Edition 2006 lyder den, og den funket! Kan lese CPU tempen og masse annet nå! Men det er en trial versjon, så ikke alt er enablet. MEN det funker, og PC'n rebooter ikke lenger!

Ahh.. det var mildt sagt digg! Viste seg å være et software problem, og ikke et hardware problem!

LINK for de som er interresert!

edit: screenshot! :thumbup:

Endret av Saddlefall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...