Gå til innhold

ATI Radeon X1900 XTX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fin test! Likte spesielt godt grafikken med prosentvis FPS-fordeling under FEAR-testen. Meget leservennlig må jeg si, og mye bedre (imho) enn de "fryktelige" grafene under Battlefield 2-testen. Stå på!

5603503[/snapback]

 

Enig med deg fAke, jeg er litt skuffet over fordelingsgrafene i BF2, det finnes et statistisk mål på avvik fra gjennomsnittet som beskriver variasjonen godt - nemlig standardavvik. De rotete grafene var lite informative, spesielt når de var så like at det var vanskelig å si noe om std.avvik kun ved å se på de.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

Det står i artikkelen at ATI-kortet har 48 pixel pipelines, men det jeg har sett før er da at det har 48 vertex pipelines... eller surrer jeg?

 

Det er jo en grei test, men jeg synes at alle forskjeller i funksjoner bør nevnes og få betydning, som dette med HDR og AA kombinert, eller hva det nå var. Og at dere skulle ha skrevet litt mer om hva dere synes om bildekvaliteten. Også synes jeg det må legges større vekt på laveste FPS og hvor mange ganger det hakker, både fordi to sekunder med 20 FPS har mye større innvirkning på opplevelsen enn om man har 120 eller 110 FPS det meste av tiden, og fordi hakking kan handle om liv og død i et spill.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Birger_Nord: Dessverre har vi ikke det. POV-kortet ble lånt ut av den godeste Lord_Linus.

 

simalarion: Jeg antar at du er rimelig sikker på dette med 7800 GTX ved boot? Faktisk husker jeg ikke helt sikkert hvordan det var med dette kortet. Det vanlige GTX-kortet vi har med 256 MB spinner kraftig opp ved oppstart. Men det er godt mulig at 512 MB-versjonen faktisk ikke gjør dette. Kanskje Lord_Linus har et innspill siden det er hans kort? Så retter jeg gjerne opp dersom jeg har tråkket i salaten...

 

nilsjohanole: Det er ikke så lett, kjørte ikke alle testene i Specviewperf. Disse resultatene hadde vært naturlig på HWB, men vi følte at vi ikke kunne ta med alle på en test her på Hardware.no. Har du lest stortesten av skjermkort på HWB?

Lenke til kommentar

Har hatt det kortet i ca 3 mnd(7800gtx 512), og det ga ikke fra seg en lyd verken ved boot eller ved høy overklokk.

 

Mens 1900xt-xtx viften bråker så mye at den må av (bytte kjøler med andre ord), hører den mellom høreklokkene når jeg sitter å spiller (du hører tydelig når kortet girer opp)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden bry seg om litt støy i 2-3 sekunder ved boot?

 

Haddet det enda vært så bra, men som nevnt på første siden girer viften fort opp ved litt spilling, og jeg hører tydelig kortet maser ved min side, selv med hodetlfn på.

 

edit

Det har jo du greie på som har hatt kortet + byttet til vannkjøling

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden bry seg om litt støy i 2-3 sekunder ved boot?

5605220[/snapback]

Fordi støy er negativt. Det burde alle produsenter av PC-komponenter begynne å lære seg og heller bevege seg mot lavere effektforbruk enn høyere ytelse.

 

Det at man må ha prosessorkjølere på nærmere ett kilo i en stasjonær pc er jo bare latterlig. Snart må man begynne å stålarmere hovedkort for at de ikke skal brekke, at vannkjøling av pc'er nesten har blitt noe for folk flest sier jo sitt.

 

Skjermkortprodusentene er de værste her. Disse kortene bruker jo alene opp mot en kvart kilowatt under spilling... latterlig spør du meg.

 

Her har både nVidia og ATI mye å lære av Intel som har satt seg som mål å få effektforbruket på alle prosessorene sine ned i 5W... Bare Intel også kunne produsert grafikkbrikker med litt bedre ytelse enn GMA900 og 950...

Lenke til kommentar

En god test, men jeg er og blant de som savner benchmark med Far Cry.

Men hvis jeg skulle kjøpt skjermkort i dag, ville jeg garantert gått for et 7800GT fordi det ser ut til å gi best pris-/ytelseforhold. Prisen på et Asus 7800 GT ligger på 2600,- Men det blir ikke nytt skjermkort på meg med det første. Jeg har en bærbar med et 6600GT og trives med det. Yter godt :)

Lenke til kommentar

Det var en helt grei test, selv om jeg reagerte på det med støynivå ja... Kunne også vært litt mer "in depth", slik som de større sidene som tomshardware og anandtech kommer med. Uansett, har ikke hw.no testet x1800xt? Når de tar med både 7800gtx og 7800gt, så synes jeg de kunne sammenlignet med x1800xt også. X1800xt var vel egentlig "kongen av haugen" i et par dager eller noe sånt før 7800gtx 512mb kom ut :p .

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden bry seg om litt støy i 2-3 sekunder ved boot?

5605220[/snapback]

Fordi støy er negativt. Det burde alle produsenter av PC-komponenter begynne å lære seg og heller bevege seg mot lavere effektforbruk enn høyere ytelse.

 

Det at man må ha prosessorkjølere på nærmere ett kilo i en stasjonær pc er jo bare latterlig. Snart må man begynne å stålarmere hovedkort for at de ikke skal brekke, at vannkjøling av pc'er nesten har blitt noe for folk flest sier jo sitt.

 

Skjermkortprodusentene er de værste her. Disse kortene bruker jo alene opp mot en kvart kilowatt under spilling... latterlig spør du meg.

 

Her har både nVidia og ATI mye å lære av Intel som har satt seg som mål å få effektforbruket på alle prosessorene sine ned i 5W... Bare Intel også kunne produsert grafikkbrikker med litt bedre ytelse enn GMA900 og 950...

5605545[/snapback]

 

synes det er helt tåpelig at folk klager på varme, JA produsentene kan sikkert lage kort som greier hastighetene på lavere volt, MEN det koster, for min del kjøper jeg heller vannkjøling enn å betale det dobbelte for et allerede dyrt skjermkort.

for hver kriterie produsenten må innfri blir det dyrere, varme på et gamerkort er verdt det! finnes jo masse skjermkort som greier seg med en passivkjøler om det ikke er ytelse som er viktigst

 

edit: og dette her tok kaka

"Skjermkortprodusentene er de værste her. Disse kortene bruker jo alene opp mot en kvart kilowatt under spilling... latterlig spør du meg." få se deg lage et skjermkort til 5000kr som yter det samme MEN bruker mye mindre strøm!

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar

litt interessant at ytelsesforskjellen på disse kortene og kort til under 2000 er så liten.

jeg for min del ser ikke noe som forsvarer den prisen i forhold til ytelsen.

tror jeg holder meg til mitt saphire radeon 9700 pro i noen måneder til.

spilling er ikke en av mine store lidenskaper.

 

hadde hvert fint om tester ble ført mot lightwave i tillegg til maya og 3dstudio.

skulle likt å visst hva disse kortene klarer i real-time rendring..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...