BFP Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Hei igjen:) Jeg lurer på om det er mulig å ha 2 routere til å jobbe sammen... Forklaring: Jeg har pr. dags dato 1 router i overetasjen, men denne rekker ikke helt ned i kjelleren. Er det mulig å kjøpe enda en trådløs router som jeg kan sette i kjelleren, så strekke en kabel fra routeren oppe og til den nede, for å få de to til å jobbe sammen, slik om jeg beveger med rundt i huset med laptopen, skifter den bare nettverk uten at det har noen innvirkning på nedlastinger eller lignende... Skjønte dere dette? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Ville det enkleste ha vært å flytte ruteren til mellom overetg. og kjeller? Det du skisserer i innlegget ditt er noe som kalles "roaming". Nyere basestasjoner kan ha støtte for denne protokollen, men det må du nesten sjekke med din ruter og evt. den nye. Men jeg ville som nevnt ha prøvd å flytte på den ruteren du allerede har for å se om signalet når hele huset. Lenke til kommentar
Magic Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hei igjen:) Jeg lurer på om det er mulig å ha 2 routere til å jobbe sammen... Forklaring: Jeg har pr. dags dato 1 router i overetasjen, men denne rekker ikke helt ned i kjelleren. Er det mulig å kjøpe enda en trådløs router som jeg kan sette i kjelleren, så strekke en kabel fra routeren oppe og til den nede, for å få de to til å jobbe sammen, slik om jeg beveger med rundt i huset med laptopen, skifter den bare nettverk uten at det har noen innvirkning på nedlastinger eller lignende... Skjønte dere dette? 5603251[/snapback] Ja, det er fullt mulig å kjøre to routere på samme trådløse nett, bare pass på å konfigurere med forskjellig kanal for det trådløse nettverket, så du slipper støy og blokkeringer på signalet. Men jeg vil dog anbefale deg å enten kjøre bedre antenne eller finne en annen plassering av routeren, da du kan spare mye penger på dette. Selv har jeg en Linksys WRT54GS som står nede i kjelleren (med standard antenner) og jeg har godt signal over hele huset. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Av en eller annen grunn så virker routere mye bedre i kjelleren når det gjelder dekning i hele huset. Signalene går lettere opp en ned. Lenke til kommentar
Magic Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Av en eller annen grunn så virker routere mye bedre i kjelleren når det gjelder dekning i hele huset. Signalene går lettere opp en ned. 5607316[/snapback] Det var jeg ikke klar over, men det forklarer jo en god del. Takk for informasjonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå