Gå til innhold

Skrive ut brukerliste fra Active Directory

mikaelt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har jo en export mulighet i "Active Directory Users and Computers" post-48508-1139956236_thumb.png

Dersom du står på Users OU og trykker denne knappen, så vil du kunne lagre alle brukere som forskjellige format (f.eks: tab delimited (.txt) Comma Delimited (.csv) )

Men du får ikke ut passordene der, da.

evt så blir å lage et script som leser ut data, men det går vel ikke å få tak i passord den veien heller...

Hva skal du med passord til alle brukerne, da ?

EDIT: Men bortsett fra passord, så får du tak i all data du etterspør (Brukernavn, fullt navn, beskrivelse osv...

Endret av kakkle
Lenke til kommentar

Du får ikke brukernavnene hvis du bruker export-verktøyet i AD. Da får du bare navn, type og beskrivelse.

Jeg vil ha passordene for dette er på en barneskole. Da er det kjekt at lærere har passordet for elevene i tilfelle elevene glemmer de, så slipper de å ringe til administrator for å få satt et nytt et.

Lenke til kommentar
Hei

Jeg er ute etter noe lignenede. Jeg trenger ikke passord, men skulle hatt med navn, beskrivelse samt de rettighetene som er tilordnet hver bruker.

Ikke meningen å stjele posten din :)

/steinih

5608321[/snapback]

Prøv å gjør som kakkle sier, å se hva du får ut!

Lenke til kommentar
Kjører DC på en Windows Server 2003.

Har lagt inn en god del brukere, og lurte derfor på om det finnes et verktøy så jeg kan få skrevet ut en liste som inneholder Fult navn, brukernavn og evt. passord??

5603217[/snapback]

Hvis du i Active Directory Users and Computers går inn på View -> Add/Remove Columns, kan du velge User Logon Name der. Da vil du få listene med all den informasjonen du trenger og da kan du høyreklikke på OUen og eksportere lista.Passord tror jeg du kan glemme å få ut :)

Endret av Lewnix
Lenke til kommentar
Du får ikke brukernavnene hvis du bruker export-verktøyet i AD. Da får du bare navn, type og beskrivelse.

Det kommer an på hva du har som visning. Alle kolonner som vises blir også eksportert, så dersom du har valgt at user logon name skal vises, så blir dette også eksportert.

Du kan fjerne / legge til kolonner som skal vises fra menyen View -> Add/Remove Columns...

EDIT: Hmmm.. så visst ikke de siste innlegene :(

Endret av kakkle
Lenke til kommentar

Det kommer an på hva du har som visning. Alle kolonner som vises blir også eksportert, så dersom du har valgt at user logon name skal vises, så blir dette også eksportert.

Du kan fjerne / legge til kolonner som skal vises fra menyen View -> Add/Remove Columns...

5608752[/snapback]

Leser du alle innleggene i tråden før du poster selv? Se på posten ovenfor din og fortell hva ser du da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...