mikaelt Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Kjører DC på en Windows Server 2003. Har lagt inn en god del brukere, og lurte derfor på om det finnes et verktøy så jeg kan få skrevet ut en liste som inneholder Fult navn, brukernavn og evt. passord?? Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Du har jo en export mulighet i "Active Directory Users and Computers" Dersom du står på Users OU og trykker denne knappen, så vil du kunne lagre alle brukere som forskjellige format (f.eks: tab delimited (.txt) Comma Delimited (.csv) ) Men du får ikke ut passordene der, da. evt så blir å lage et script som leser ut data, men det går vel ikke å få tak i passord den veien heller... Hva skal du med passord til alle brukerne, da ? EDIT: Men bortsett fra passord, så får du tak i all data du etterspør (Brukernavn, fullt navn, beskrivelse osv... Endret 14. februar 2006 av kakkle Lenke til kommentar
mikaelt Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Du får ikke brukernavnene hvis du bruker export-verktøyet i AD. Da får du bare navn, type og beskrivelse. Jeg vil ha passordene for dette er på en barneskole. Da er det kjekt at lærere har passordet for elevene i tilfelle elevene glemmer de, så slipper de å ringe til administrator for å få satt et nytt et. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 tror ikke du har noen mulighet for å få ut passordene uten å måtte mekke sammen etellerannet lurt! Å fått rede på passordene i AD hadde jo vært et ganske stort sikkerhetshull. Lenke til kommentar
steinih Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Hei Jeg er ute etter noe lignenede. Jeg trenger ikke passord, men skulle hatt med navn, beskrivelse samt de rettighetene som er tilordnet hver bruker. Ikke meningen å stjele posten din /steinih Endret 15. februar 2006 av steinih Lenke til kommentar
miXer Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hei Jeg er ute etter noe lignenede. Jeg trenger ikke passord, men skulle hatt med navn, beskrivelse samt de rettighetene som er tilordnet hver bruker. Ikke meningen å stjele posten din /steinih 5608321[/snapback] Prøv å gjør som kakkle sier, å se hva du får ut! Lenke til kommentar
steinih Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Jada har selvfølgelig prøvd den export muligheten, men du får ikke med rettighetene der. Lenke til kommentar
Lewnix Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Kjører DC på en Windows Server 2003. Har lagt inn en god del brukere, og lurte derfor på om det finnes et verktøy så jeg kan få skrevet ut en liste som inneholder Fult navn, brukernavn og evt. passord?? 5603217[/snapback] Hvis du i Active Directory Users and Computers går inn på View -> Add/Remove Columns, kan du velge User Logon Name der. Da vil du få listene med all den informasjonen du trenger og da kan du høyreklikke på OUen og eksportere lista.Passord tror jeg du kan glemme å få ut Endret 15. februar 2006 av Lewnix Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Du får ikke brukernavnene hvis du bruker export-verktøyet i AD. Da får du bare navn, type og beskrivelse. Det kommer an på hva du har som visning. Alle kolonner som vises blir også eksportert, så dersom du har valgt at user logon name skal vises, så blir dette også eksportert. Du kan fjerne / legge til kolonner som skal vises fra menyen View -> Add/Remove Columns... EDIT: Hmmm.. så visst ikke de siste innlegene Endret 15. februar 2006 av kakkle Lenke til kommentar
Lewnix Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Du får ikke brukernavnene hvis du bruker export-verktøyet i AD. Da får du bare navn, type og beskrivelse. Det kommer an på hva du har som visning. Alle kolonner som vises blir også eksportert, så dersom du har valgt at user logon name skal vises, så blir dette også eksportert. Du kan fjerne / legge til kolonner som skal vises fra menyen View -> Add/Remove Columns... 5608752[/snapback] Leser du alle innleggene i tråden før du poster selv? Se på posten ovenfor din og fortell hva ser du da? Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Elevene bør heller få seg et lite ark hver, kortformat, med passordet sitt på. Greit nok at det er en barneskole, men de har krav på såpass personvern at passordet ikke er kjent for lærern til enhver tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå