Gå til innhold

Spillene fungerer ikke på bærbar pc!

Anbefalte innlegg

Har en Dell D510 laptop som har fungert fint bortsett fra da jeg prøvde å instalere battlefiled 2 og Max Payne... de funker ikke! Spesifikasjonene er jo mer enn bra nok til Max Payne (ikke 2eren), men den går bare automatisk ut av spillet hvis jeg trykker "new game". Trykker jeg på Battlefield 2 så blir skjermen svart i noen sekunder og så går det ut igjen. Hva er galt?

Spesifikasjonene på pcen er forreste:

Pentium M 1,7ghz

512mb ram

40gb harddisk

og noe 128mb family greier til skjermkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå veit ikke jeg hva battlefield og max payne krever, men den maskina der holder ikke mål, det er jeg ganske sikker på.

5613656[/snapback]

Folk på jobben her spiller BF2 på IBM laptoper. Laptopene har ATI mobility 9600 og 1 gig med minne. Må dog ha skjermkort med dirext x støtte i hardware (noe ATI har) for å kunne spille slike spill.

Hvis ikke skjermkortet i Dell maskinen har direct x støtte vil det ikke funke.

Lenke til kommentar
Nå veit ikke jeg hva battlefield og max payne krever, men den maskina der holder ikke mål, det er jeg ganske sikker på.

5613656[/snapback]

Folk på jobben her spiller BF2 på IBM laptoper. Laptopene har ATI mobility 9600 og 1 gig med minne. Må dog ha skjermkort med dirext x støtte i hardware (noe ATI har) for å kunne spille slike spill.

Hvis ikke skjermkortet i Dell maskinen har direct x støtte vil det ikke funke.

5613698[/snapback]

Dobbelt så mye minne som han andre fyren da. Regner med at iallefall Battlefield krever en del minne.

EDIT: Family greier som han sier, høres tvilsomt ut.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Har en kamerat som har nesten samme pc spesifikasjonene (det var en asus pc da, men samme cpu, ram og skjermkort) og her gikk bf2 ganske bra, var litt lagg midt i actionet. Max Payne 2 gikk helt flytende på min maskin, ikke lagg i det hele tatt så max payne 1 skal fungere garantert. Skjermkortet heter: Mobile Intel 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family. Har spilt en rekke litt mer krevende spill på den helt fint (Dawn of war, deer hunter 05, swat 4, call of duty 2 (lagga litt noen ganger))

Lenke til kommentar
Har en kamerat som har nesten samme pc spesifikasjonene (det var en asus pc da, men samme cpu, ram og skjermkort) og her gikk bf2 ganske bra, var litt lagg midt i actionet. Max Payne 2 gikk helt flytende på min maskin, ikke lagg i det hele tatt så max payne 1 skal fungere garantert. Skjermkortet heter: Mobile Intel 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family. Har spilt en rekke litt mer krevende spill på den helt fint (Dawn of war, deer hunter 05, swat 4, call of duty 2 (lagga litt noen ganger))

5613832[/snapback]

Bærbare egner seg ikke til spill uansett.

Bra at intel har valgt et så kort og enkelt navn på skjermkortet.

Mobile Intel 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

5613832[/snapback]

Hmm, jeg klarer såvidt spille Civilization 4 brukbart med det kortet der, er ganske sikker på at du aldri vil få kjørt Battlefield 2. Merkelig at du sier Call of duty 2 fungerer, for dette er ifølge Intel ikke støttet av den grafikkbrikken.

Lenke til kommentar

5613832[/snapback]

Bærbare egner seg ikke til spill uansett.

Bra at intel har valgt et så kort og enkelt navn på skjermkortet.

Mobile Intel 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family

5613877[/snapback]

Er på jobb og har begrenset med tid til å hjelpe. Gå inn på intel siden sider og finn ut hva slags hardwarestøtte i forhold til direct x dette kortet har og post det her. Last ned de nyeste driverne. Har skjermkortet noen egen bios? Sjekk om dette finne biosoppgraderinge til dette og om det er noe mismatch mellom enkelte spill og dette kortet. Søk evt i google etter kortet ditt pluss Battlefield 2 og se om du finner andre folk som har lignende problem. Kan være at BF2 ikke liker kortet ditt. Er du heldig vil dette da bli fikset i en patch fra EA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...