Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dlink 624+ og ftp server

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 maskiner, en kablet og en med trådløs forbindelse til en Dlink 624+4 ruter.

Nå ønsker jeg å sette opp en ftp-server på den trådløse forbindelsen.

Hva bør jeg gjøre for å få dette til å fungere?

Må jeg f.eks benytte WAN adressen til ruteren som serveradresse til ftp-programvaren?

Hva med port-forwardring på ruteren, må denne settes opp med allow tcp port 21 til den interne ip-adressen til den trådløse forbindelsen.

Hva med andre elementer som FW etc.?

Hvilken ftp-server software anbefales. Har egentlig bare behov for å laste noen filer fra jobb til hjemme-pc

Anyone?

Endret av qtip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må inn på Virtual Server for å sette opp forbindelsen FTP akkurat slik du skriver . Når du aktiverer dette så vil brannveggen i DLinken din automatisk settes opp til å la port 21 være åpen .

Og ja det er din eksterne adresse som brukes for å komme inn på FTP serveren din . Om du ikke bruker DynDNS eller andre tjenester .

Lenke til kommentar
Du må inn på Virtual Server for å sette opp forbindelsen FTP akkurat slik du skriver . Når du aktiverer dette så vil brannveggen i DLinken din automatisk settes opp til å la port 21 være åpen .

Og ja det er din eksterne adresse som brukes for å komme inn på FTP serveren din . Om du ikke bruker DynDNS eller andre tjenester .

5603139[/snapback]

Jeg har nå installert Bulletproof FTP server på hjemmemaskin. Jeg får pinget wan adresse fra jobben mot ruter hjemme, har også satt denne opp som som multi-ip settings i bulletproof sammen med intern ip adresse til trådløs pc.

Jeg har lagt inn på trådløs ruter virtual setting med port-forwar til intern ip fra port 21 TCP. Også sjekket fw på ruteren og den ser riktig ut. I tillegg kjører jeg ZoneAlarm på trådløs forbindelsen, ser også ok ut.

Jeg har til slutt laget en bruker og satt opp en katalog som jeg forsøker å connecte til fra jobben. Men når jeg forsker å connecte med ftp-klient fra jobben får jeg ingen kontakt.

Jeg har ikke satt opp noen passiv connection på bulletprof serveren, er dette nødvendig. Og i tilfelle hva må jeg gjøre på Dlink ruteren min?

Hva kan være galt?

Lenke til kommentar

Nå er det lenge siden jeg kjørte Gene6/BulletProof og husker ikke akkurat instillinger for denne .

Men så fremt du har ... kremt jeg legger ved ett bilde fra dgl-4300 ... fått til portforward og denne er satt opp korrekt så må "problemet" ligge enten i din "zonealarm" som jeg ikke skjønner vitsen med eller i noen instilling i G6/Bulletproof .

Om du går til Denne siden som du sikkert har vert på så skal du ihvertfall under Passive Mode sette inn din eksterne adresse enten i form av en fast IP eller bruk av en dnstjener som DynDNS som passer på .

Multi IP eller hva de kaller det er da ikke nødvendig da du kan sette opp maskinen som skal kjøre ftpserver til å alltid ha den faste interne ip .

post-9294-1139938250_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...