qtip Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Jeg har 2 maskiner, en kablet og en med trådløs forbindelse til en Dlink 624+4 ruter. Nå ønsker jeg å sette opp en ftp-server på den trådløse forbindelsen. Hva bør jeg gjøre for å få dette til å fungere? Må jeg f.eks benytte WAN adressen til ruteren som serveradresse til ftp-programvaren? Hva med port-forwardring på ruteren, må denne settes opp med allow tcp port 21 til den interne ip-adressen til den trådløse forbindelsen. Hva med andre elementer som FW etc.? Hvilken ftp-server software anbefales. Har egentlig bare behov for å laste noen filer fra jobb til hjemme-pc Anyone? Endret 14. februar 2006 av qtip Lenke til kommentar
Konge Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Du må inn på Virtual Server for å sette opp forbindelsen FTP akkurat slik du skriver . Når du aktiverer dette så vil brannveggen i DLinken din automatisk settes opp til å la port 21 være åpen . Og ja det er din eksterne adresse som brukes for å komme inn på FTP serveren din . Om du ikke bruker DynDNS eller andre tjenester . Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) FTP-server finnes som en valgfri komponent til Windows XP. Gå på Legg til/fjern programmer, og velg Windowskomponenter. FTP ligger som en underkomponent til IIS. Endret 14. februar 2006 av Pengu Lenke til kommentar
qtip Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Du må inn på Virtual Server for å sette opp forbindelsen FTP akkurat slik du skriver . Når du aktiverer dette så vil brannveggen i DLinken din automatisk settes opp til å la port 21 være åpen . Og ja det er din eksterne adresse som brukes for å komme inn på FTP serveren din . Om du ikke bruker DynDNS eller andre tjenester . 5603139[/snapback] Jeg har nå installert Bulletproof FTP server på hjemmemaskin. Jeg får pinget wan adresse fra jobben mot ruter hjemme, har også satt denne opp som som multi-ip settings i bulletproof sammen med intern ip adresse til trådløs pc. Jeg har lagt inn på trådløs ruter virtual setting med port-forwar til intern ip fra port 21 TCP. Også sjekket fw på ruteren og den ser riktig ut. I tillegg kjører jeg ZoneAlarm på trådløs forbindelsen, ser også ok ut. Jeg har til slutt laget en bruker og satt opp en katalog som jeg forsøker å connecte til fra jobben. Men når jeg forsker å connecte med ftp-klient fra jobben får jeg ingen kontakt. Jeg har ikke satt opp noen passiv connection på bulletprof serveren, er dette nødvendig. Og i tilfelle hva må jeg gjøre på Dlink ruteren min? Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Nå er det lenge siden jeg kjørte Gene6/BulletProof og husker ikke akkurat instillinger for denne . Men så fremt du har ... kremt jeg legger ved ett bilde fra dgl-4300 ... fått til portforward og denne er satt opp korrekt så må "problemet" ligge enten i din "zonealarm" som jeg ikke skjønner vitsen med eller i noen instilling i G6/Bulletproof . Om du går til Denne siden som du sikkert har vert på så skal du ihvertfall under Passive Mode sette inn din eksterne adresse enten i form av en fast IP eller bruk av en dnstjener som DynDNS som passer på . Multi IP eller hva de kaller det er da ikke nødvendig da du kan sette opp maskinen som skal kjøre ftpserver til å alltid ha den faste interne ip . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå