Moonhunt Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Heisann. Ville bare høre litt hva dere her i forumet hadde å si om dette. Jeg skal ha meg ny maskin og ser på to mulige løsninger. Enten gå for en av de mange pakkene som tilbys fra diverse leverandører. Har for øyeblikket sett meg ut den siste pakken til datakjeden.no evt sette opp en løsning fra Dell. Grunnen til det er at jeg i alle år har skrudd sammen masinene mine av komponenter jeg har kjøpt hver for seg. Stort sett er jeg fornøyd men det hender at noe ikke fungerer helt optimalt. Da er det frustrerende å sitte der med gode produkter som absolutt ikke vil jobbe sammen. Det er i den forbindelse at jeg denne gangen faktisk vurderer å bestille meg en "ferdigpakke". Er vel det man kan kalle godt skolert i data, både datateknikk og bruk, så det å skru sammen en maskin selv byr ikke på de store utfordringene for meg. Likevel vurderer jeg som sagt å kjøpe en pakkeløsning... hvilke argumenter har dere for eller mot? På forhånd takk. Tor Lenke til kommentar
Walts Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 en god ting med pakkeløsning er at du har større muligheter til å få akkurat det du vil, og pleier å være billigere en dum ting med pakkeløsniger fra dell f.eks er at man har liten mulighet til å rote rundt i Bios vis man vil det.. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Argumenter for å bygge selv Du får mer for pengene når du bygger selv. Maskinen blir mer rettet mot dine behov. Det er utrolig gøy å bygge. "dårlige" ting med å bygge selv *Du må innstalere xp, og eventuelt oppdatere bioser osv.(mange som ikke ser dette som en ulempe, jeg syns det er gøy å sitte å knote med ting..) *Du kan risikere å ødelegge noe. ---------------- Argumenter for å ikke kjøpe ferdig Du mister vanligvis garanti om du åpner kabbinettet Du har ingenting å skryte av(rofl ) Kommer ikke på mer i farten |Patrick. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 hadde satsa på en av disse http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=PCDELA11 http://www.datakjeden.no/default.asp?bID=2&sm=269# Lenke til kommentar
Moonhunt Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Takker for hurtige svar. Er fullstendig klar over at det morsomt å bygge selv, men på den andre siden så er det også greit å for en gangs skyld faktisk ha noe som det er et snev av garanti på. Min forrige maskin har jeg etter langt sykeleie nå erklært død. Har det siste året hatt mange timer med hodet i et alt for lite kabinett (eller har jeg for stort hode), og jeg kjente i forrige uke en usannsynlig følelse av oppgitthet. Det var en forholdsvis ny følelse for meg, men når en maskin ikke klarer å levere mer enn 9-10V uansett hvilken strømforsyning man bruker (har prøvd en 550W av godt merke) så blir man frustrert hver gang maskinen i panikk slår seg selv av. Derfor satte jeg meg ned og bestemte meg for å kjøpe de vanlige 10-12 komponentene som er et must, når man skal skru sammen en maskin som selv NASA ville vært stolt over. Jeg var halvveis gjennom lista da panikken fra forrige uken kom over meg igjen, og plutselig fant jeg meg på leting etter en ferdig sammenskrudd maskin. Vet jo at etter 3 dager med en ny maskin er alle garantier og mulig brukerstøtte et fjernt minne, men det kan være mine 3 beste dager på 20 år med dataskruing. Likevel blir jeg veldig fristet når jeg ser gjennom diverse nettbutikker der det ene tilbudet slår det neste i hjel, og alt jeg vil ha ender opp med priser som kunne holdt meg i live i 300 år i et hvilket som helst afrikansk land. Tror konklusjonen min blir å følge diverse anbefalinger fra venner og kjente (og hardware.no), og skru sammen en maskin av innkjøpte komponenter. Men det hadde vært morsomt å undersøkt hva en garanti egentlig kan brukes til. Kanskje den hadde vært nyttig når maskinen slutter å levere 12V... Tor Endret 14. februar 2006 av Moonhunt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå