nofake Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Jeg trenger litt hjelp her.. Hvordan skal jeg formatere og slette alle windows innstalasjonene mine.. Dataen min vil ikke bot med windows cd'n min.. Det står jeg har 4 windows innstalasjoner.. Men får de ikke bort når jeg innstalerer windows på nytt.. Finnes det et enkelt program til dette? Ønsker og formatere alt på dataen min.. Vennligst prøv og hjelpe meg.. Lenke til kommentar
Magic Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 i kommandolinje: format c: format d: format e: format f: etc. etc. etc. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Nå sier du lite om hvilket operativsystem du skal installere men både Windows2000 og Windows XP har da rimelige enkle prosedyrer når det gjelder installasjon enten det er på ny hdd eller en som du skal formattere for så å gjøre fresh install på . Lenke til kommentar
kvase Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=858 Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Bare så det er sagt først. Ved formatering forsvinner absolutt alt av filer fra disken/partisjonen du formaterer, så hvis du har noe du vil ta vare på må du ta en kopi eller legge det på en egen partisjon. Hvilken versjon av Windows er det snakk om? Hvis det er XP eller 2000 og du har en "lovlig" plate skal det være mulig å boote fra platen. Hvis du ikke får det til er det sannsynligvis en endring av bios-innstilling for oppstartsrekkefølgen som må til. Kunne vært lurt om du sa litt om hva slags maskin du har også. Hvordan har du forresten klart å installere Windows 4 ganger når du ikke en gang klarer å starte fra Windows CDen? Bruker du boot-diskett? Lenke til kommentar
nofake Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Bare så det er sagt først. Ved formatering forsvinner absolutt alt av filer fra disken/partisjonen du formaterer, så hvis du har noe du vil ta vare på må du ta en kopi eller legge det på en egen partisjon. Hvilken versjon av Windows er det snakk om? Hvis det er XP eller 2000 og du har en "lovlig" plate skal det være mulig å boote fra platen. Hvis du ikke får det til er det sannsynligvis en endring av bios-innstilling for oppstartsrekkefølgen som må til. Kunne vært lurt om du sa litt om hva slags maskin du har også. Hvordan har du forresten klart å installere Windows 4 ganger når du ikke en gang klarer å starte fra Windows CDen? Bruker du boot-diskett? 5603137[/snapback] [/quote Har fått til og boote ifra cd-rom før, men ikke nå lenger.. Har Windows xp-norsk.. Hadde engelsk før.. Kan d ha noe med saken og gjøre? Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Om du har 4 installasjoner i oppstarten så kan du gjøre det så enkelt at du går i command eller dos og skriver fixboot. Har ikke noe med at du har 4 installasjoner, men boot.ini har ikke blitt fikset så den leser fortsatt alle installasjonene du har hatt. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=858 5603085[/snapback] Flytt installerte programmer til andre mapper eller stasjoner http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=745 Lenke til kommentar
Existence Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Når jeg prøver "format d:" i kjør-kommandoen, får jeg opp en melding: "Skriv inn gjeldene volumeetikett for stasjon D:" Hva nå? ... Lenke til kommentar
Konge Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 "Skriv inn gjeldene volumeetikett for stasjon D:" kan være så enkelt som enten trykke Enter eller skrive inn Lokal Disk / det du vil kalle disken . Lenke til kommentar
Existence Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) "Skriv inn gjeldene volumeetikett for stasjon D:" kan være så enkelt som enten trykke Enter eller skrive inn Lokal Disk / det du vil kalle disken . 6379328[/snapback] Gikk ikke det. Ingenting skjer, programmet "kjør" avsluttes. Når jeg trykker høyreklikk på C eller D, så formater, og start, får jeg opp følgende melding: "Denne stasjonen kan ikke formateres. Avslutt alle diskverktøy eller andre programmer som bruker denne stasjonen, og pass på at ingen vinduer viser innholdet på denne stasjon. Prøv så å formatere disken på nytt." Endret 25. juni 2006 av Existence Lenke til kommentar
Existence Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 "Skriv inn gjeldene volumeetikett for stasjon D:" kan være så enkelt som enten trykke Enter eller skrive inn Lokal Disk / det du vil kalle disken . 6379328[/snapback] Gikk ikke det. Ingenting skjer, programmet "kjør" avsluttes. Når jeg trykker høyreklikk på C eller D, så formater, og start, får jeg opp følgende melding: "Denne stasjonen kan ikke formateres. Avslutt alle diskverktøy eller andre programmer som bruker denne stasjonen, og pass på at ingen vinduer viser innholdet på denne stasjon. Prøv så å formatere disken på nytt." 6379346[/snapback] Noen som kan hjelpe her? Lenke til kommentar
noaim87 Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Når du booter gå i bios, sett cd som first boot device og hdd som second. Hvis den fortsetter å boote vidre til windows start pånytt og trykk f9, f10 eller f11.. varierer alt fra hvilket hovedkort du har, da skal det komme opp en meny hvor du kan velge boot fra cd eller hdd. Du kan ikke formatere partisjonen windows kjører på mens du er på den, du må enten gå i dos eller logge på en annen partisjon å gjøre det, beste er enten å formatere via dos å ta en full format eller bruke cd'en sitt oppsett for formatering som funker vel så bra og er raskere. peace Endret 5. juli 2006 av noaim87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå