haagen Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Hei, Skal boote opp servern min men jeg får en rask error opp "Primary slave hard disk fail" jeg har testa HDD'en på min hovedpc og den funker. Noen som vet hva jeg kan gjøre for og fikse det? HDD er en gammel maxtor(modell 90840d5 på 8.4gb) Så kan jeg trykke F1 så skal den boote opp den gamle linux'en som ligger på hhd fra før av, men det funker ikke siden den linuxen ble instalert på en annen pc. Det som var planen var og boote fra en linuxcd og instalere det på nytt, så dokker "Primary slave hard disk fail" opp. Håper på hjelp. EDIT: ja jeg har boot fra cd i BIOS. og jeg har resetta BIOSEN flere ganger. Endret 14. februar 2006 av haagen Lenke til kommentar
haagen Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) "Primary slave hard disk fail" med jumper på master "Primary master hard disk failure" med jumper på slave Endret 14. februar 2006 av haagen Lenke til kommentar
Patz Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Skjer det samme om du kobler disken på secondary? Lenke til kommentar
haagen Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Skjer det samme om du kobler disken på secondary? 5603151[/snapback] Hva vill det si, på en egen ide kabel ? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 På de fleste hovedkort har du to IDE-kanaler (to plugger), primær og sekunder Får du samme feilmelding om du kobler disken til den andre pluggen? Lenke til kommentar
haagen Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Jeg skal sjekke dette ut nå. Er dette rett cdrom på slave og hdd på master? Lenke til kommentar
slez Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Jeg skal sjekke dette ut nå. Er dette rett cdrom på slave og hdd på master? 5603904[/snapback] Helt rett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå