Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 sjekka på microplex, og så et tålig tøft lcd display til en rimelig pris... bare lurte på hva parralellporten på pcen er... noen som kan si meg det? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Den store lange bakpå som skrivere blant annet for det meste var koblet til før USB ble slagern... Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Kobles til seriel porten så bruker du en driver til serielporten og en programvare til å vise tekst og info Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Kobles til seriel porten så bruker du en driver til serielporten og en programvare til å vise tekst og info 5602698[/snapback] Var ikke det som var spørsmålet Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Kobles til seriel porten så bruker du en driver til serielporten og en programvare til å vise tekst og info 5602698[/snapback] Nå er det rimelig få display som er bygget på ett kontroller kort med støtte for seriell porten da, stort sett er de fleste laget for paralell porten. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 De på microplex har innebygget kontroler Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 De på microplex har innebygget kontroler 5603283[/snapback] Innebygget kontroller ja, men ikke for seriel, de på microplex er for paralell eller LPT porten om du vil. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Fra det jeg leser skal det også være mulig å skaffe/bygge overganger fra seriel til USB som da lar deg koble til på den måten. Har ikke undersøkt dette så nøy dog, så ta det jeg sier med snippe salt =) De er vel dogmest aktuellt for maskiner som ikke har en paralellport. De begynner jo å forsvinne fra nyere hovedkort etterhvert, spesielt de med mindre formfaktor. -Stigma Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Fra det jeg leser skal det også være mulig å skaffe/bygge overganger fra seriel til USB som da lar deg koble til på den måten. 5604183[/snapback] Det stemmer. Finnes flere slike kabler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Kobles til seriel porten så bruker du en driver til serielporten og en programvare til å vise tekst og info 5602698[/snapback] Betyr dette at jeg altså må koble den til den porten som printeren står i, og deretter strekke til kabler som går til displayet? Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 En del displayer krever dessverre det... men du kan jo være heldig... (det finnes Seriell til usb koblinger) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå