Gå til innhold

PDA/Smartphone mot Exchange server

lany

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har testet å bruke en Pda/Smartphone mot en Exchange server?

Jeg har en Q-tek 9100.

Testet selv SmartSync (http://smartsync.no) og det funket utmerket. Nå kan jeg lese og svare på mail via Q-tek'n, og det beste av alt så ligger den lest og besvart på min MS Outlook.

Kalender, kontakter og oppgaver fungerer på samme måte. Nå slipper jeg å dobbeltbooke møter. Legger jeg til en avtale på min Q-tek så vises den også på min MS Outlook. Genialt.

Dessuten er det 1 mnd gratis prøveperiode! Anbefales... :D

Lany

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ehhh? ja? Activesync støtter jo sync direkte mot exchange uten å måtte installere noe ekstra. Kjører Exchange her og syncer pda'n via internet (SSL)

Det er jo bare å skrive inn brukernavn/passord i activesync på pda'n

5604386[/snapback]

Det var jo bare et tips til andre som ikke har oppdaget hvor usedvanlig praktisk det er... ;)

Lenke til kommentar

Takk for svar, men trenger litt mer hjelp før jeg tør sette i gang.

Ser at de har en gratis 120 dagers version av dette programmet, men det jeg lurer litt på er hvilke andre programmer jeg må ha for å få dette til.

Jeg har i dag en server (win xp) som har både ftp, web og torrent. Har også en del erfaringer med laging av websider, oppsett av PCer, og prøver meg gjerne frem.

Er det så utrolig vanskelig å få dette til, eller burde jeg kunne klare det?

Lenke til kommentar

Tror du burde stilt dette spørsmålet i kategorien for Nettverk. Jeg har absolutt ikke peiling på hvordan man setter opp en Exchange-server, men jeg vet det er dyrt hvis du har under 5 (eller var det 10) kontoer. Så vidt jeg har fått med meg er det ikke anbefalt for små/mellomstore bedrifer å hoste selv, og langt i fra noe som anbefales for privatpersoner. Derfor leier jeg tjenesten.

Jeg slipper å bruke tid på å vedlikeholde Exchange-serveren (jeg har en web/ftp-server fra før), og det er mye billigere. :)

Men etter du har satt opp Exchange (som tar ansvar for epost, kontakter og kalender), så kan du bruke f.eks. Outlook (på flere maskiner) eller Outlook Web Access (som følger med Exchange).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...