Jegerbrød Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Min laptop oppfører seg rart. For å starte den er jeg nødt til å vippe den litt opp i front. Da kan jeg starte den. Om jeg ikke vipper den opp får jeg en bios alarm 3-3-1. Denne skal bety noe slik som minne, bios batteri eller annen feil. Bios Alarmen kommer umiddelbart etter at jeg trykker power knappen. Maskinen slår seg på i et slags pausemodus etter dette, sort skjerm. Men lcd lyset og viften indikerer at den fortsatt er på. Maskinen begynner altså ingen form for opp boting. Ellers fungerer maskinen utmerket. Aldri blåskjerm. Den slår seg heller aldri av under bruk. Har tatt ut bios batteri og prøvd med annen minnebrikke og feilsøkt ved å ta ut enkeltkort og kjøre oppstart med samme resultat. Har brukt maskinen som vanlig med dette problemet i over et halvt år nå. Noen som har anelse om hva som feiler maskinen? Mye tyder vel på en liten brist i hovedkortet men jeg skulle like å være sikker før jeg evt går til innkjøp av ny maskin. Endret 14. februar 2006 av Jegerbrød Lenke til kommentar
Jegerbrød Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 noe galt med posten da? skrevet på feil måte.? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 noe galt med posten da? skrevet på feil måte.? Hva heter laptop'en og hvilken modell? Legg inn en link til produktet, sjekke om denne modellen har rapporter om lignende feil, se i bruksanvisningen etc. Har du kontaktet leverandør/ produsent? Hvor mye må den vippes opp, og er det hele eller bare lokket? Er den slik uansett om den går i batterimodus eller ikke? Kanskje dårlig respons fordi ingen her har sett eksakt den feilen, og det er jo også egen rubrikk for bærbare datamaskiner i forumet. Lenke til kommentar
Jegerbrød Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 noe galt med posten da? skrevet på feil måte.? Hva heter laptop'en og hvilken modell? Legg inn en link til produktet, sjekke om denne modellen har rapporter om lignende feil, se i bruksanvisningen etc. Har du kontaktet leverandør/ produsent? Hvor mye må den vippes opp, og er det hele eller bare lokket? Er den slik uansett om den går i batterimodus eller ikke? Kanskje dårlig respons fordi ingen her har sett eksakt den feilen, og det er jo også egen rubrikk for bærbare datamaskiner i forumet. 5618605[/snapback] Her er en link til produsent og en direkte link til bilder av maskinen. Maskinen selges under navnet Whitebox Cl-10 i norge. http://www.compal.com/index_En.htm http://www.wigen.net/projects/cl10/ Har bruksanvisningen som pdf. Den inneholder ingenting om overnevnte problem. har kontaktet Whitebox, som ikke husket maskinen. Har også levert maskinen til Pande data som gjorde en dårlig feilsøking. de skiftet kjølepasta blandt annet noe som er uvesentlig i denne sammenhengen. hele maskinen løfes opp med en hånd slik at trykket kommer på høyre side under maskinen foran, der hvor batteriet skulle sittet om jeg hadde det i. Det samme skjer med batteri. Det samme skjer i batterimodus uten strøm tilkoblet. bios pipekoden er 3-3-1 og kommer om jeg ikke løfter maskinen opp. her er en link til forklaring på bioskoder http://www.tweaksforgeeks.com/BIOSBeep.html har prøvd å sette inn en extra ram brikke men da fikk jeg ikke startet opp i det heletatt mener jeg å huske Vurder å flashe ny bios. Men jeg vet ikke hvordan man gjør det. Finner ingenting om det noe sted. har sjekket litt rundt på google. Takk for all hjelp hvis noen orker å lese igjennom inlegget,. Tjohei.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå