Goliath Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Sitter her og titter litt på kvinnecurling samtidig som å surfe på hw.no/forum. Har en fin kaffekanne og brygget nettopp (1 time siden) en liter kaffe. Altså, nå er det helt tom plutselig og jeg sitter her å reflekterer kaffeinntaket mitt. Jeg drikker insane mye kaffe egentlig. Hva slags effekt vil dette ha på meg i senere tid utenom brungule tenner?! Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Kaffe er ganske sterkt, så dersom du inntar store mengder over tid kan du faktisk øke risikoen for magesår. Kaffe øker også kolestorolet i kroppen, noe som sliter ganske kraftig på blodårene dine. Kortsiktige effekter; kan være lakserende PS: Jeg drikker selv endel kaffe, men prøver å begrense det fra en til to kopper dagen. Endret 14. februar 2006 av Kenny000 Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Visse studier indikerer at det kan virke som om risken for selvmord blir mindre når man inntar en viss mengde kaffe per dag. Link. Lenke til kommentar
BazeLaze Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Hmm, jeg drikker mye kaffe og har ikke planlagt selvmord i nærmeste fremtid. Lover godt så langt Men tror at det er mer den typen person som drikker en del kaffe har mer livsglede Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Men tror at det er mer den typen person som drikker en del kaffe har mer livsglede 5602764[/snapback] Det tror jeg òg men bare kortere livsglede Lenke til kommentar
trondtrond Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 tror ikke det korter ned livstiden din nevneverdig. det er ikke arsenikk du tyller i deg her.. eller, det kan jo kanskje korte ned livstiden din, men det kan jo alt hvis du tenker på einsteins relativitetsteori.. alt er relativt! Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Ja, for å dra ett sitat "Det er farlig å leve, man kan dø av det !" Nei, som trondX2 sa; det er ikke arsenikk man tyller i seg her. Har ikke kommet over noe som tilsier at noenlunde alminnelig kaffedrikking skulle ha påviselige negative effekter på helsa, selv over lang tid. Så det er bare å nyte sin kaffe med god samvittighet, spør dere meg. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Bæsj. Masse bæsj. Daniel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå