Gå til innhold

Intel D815EEA og 1,0 GHz Celeron?

Dag Arne

Anbefalte innlegg

På det nevnte kortet har jeg i dag en Celeron 633MHz og 256 Mb 100MHz RAM.(system busshastighet 66MHz) Antar jeg vil se en vesentlig ytelsesforbedring dersom jeg bytter til 512Mb 133Mhz RAM og samtidig hiver i en 1,0 GHz CPU og en økning i busshastighet til 133MHz?

På Intel sine sider ser jeg at kortet støtter opptil PentiumIII 1,0 GHz og Celeron 800MHz. Siden PIII 1,0 GHz er vesentlig dyrere enn Celeron 1,0 GHz vil jeg gjerne vite om det er noen som har prøvd en Celeron 1,0 GHz i dette kortet med godt resultat, eller som vet noe mer enn meg og kan gi en anbefaling på det ene eller andre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

etter å ha sjekket litt ser jeg at det er flere ting som taler for å gå for en P3 1GHz, selv om den er mye dyrere, istedet for å prøve en P3 Celeron 1GHz som kanskje ikke går på dette kortet engang.

P3 Celeron på 533 er vel ekvivalent med min P3 Celeron 633 skulle jeg tro

Lenke til kommentar

Ingenting som heter P III Celeron.

Men den nye celeronen som kjører på FCPGA2. Har like mye cache som en vanlig P III (256kb). Den typen CPU kalles Tualatin, den kjører på 0,13 micron

Jeg har selv en slik celeron og den kjører på et Asus TUSL2-C. Og den blir detectet som en Pentium III 1200@1440

Så det er ingenting som heter P3 celeron, men den nye typen blir ofte detectet i bios som p3 for den er nesten prikk lik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...