kjetilkl Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Hei, Jeg har behov for et lite program som skal rename noen filer fra en katalog inn i en annen. - Ønsker derfor å forhøre meg om dette er noe noen kunne tatt på seg for en billig penge - jeg tror ikke det skulle være rare jobben (jeg har vært inne på tanken om å lage det selv i windows script ved copy/paste fra noen eksempler, men har ikke kommet så langt ) - spec under, kontakt meg hvis interessert. Følgende krav er stilt til programmet; - Programmet skal kunne kjøre som en windows service, men skal også kunne startes fra kommandolinjen - Programmet skal lese konfigurasjon fra en konfigurasjonsfil som beskrevet, må takle både absolutte og relative paths samt UNC paths. - Programmet skal skrive en loggfil - Programmet skal leveres med full kildekode (dokumentert/kommentert) Beskrivelse av funksjonalitet: Programmet skal ligge og scanne en katalog etter filer som har navnet ordersr*.edi(* vil være et tall eks 65434), når en slik fil finnes skal programmet sjekke om filen ordresr.edi i en annen katalog finnes. – hvis ikke skal den plukke en fil ved navn ordersr*.edi, skrive en backup av filen til en katalog, og deretter flytte filen til x:\katalog\ordersr.edi og gå tilbake til scanningen. Beskrivelse av konfig-fil: (eksempel) [innkatalog] \\server1\ftp\ [utkatalog] C:\Altinn\ [backupkatalog] D:\Visma\backup\ [Log] C:\Altinn\Log Beskrivelse av logg-fil: (eksempel) [12122005, 13:49:00] Read file \\server1\ftp\ordersr65432.edi [12122005, 13:49:05] Written file d:\visma\backup\ordersr65432.edi [12122005, 13:49:07] Written file c:\altinn\ordersr.edi Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) ... Endret 12. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå