Gå til innhold

Lite programmeringsoppdrag ... - Anyone?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har behov for et lite program som skal rename noen filer fra en katalog inn i en annen. - Ønsker derfor å forhøre meg om dette er noe noen kunne tatt på seg for en billig penge :D - jeg tror ikke det skulle være rare jobben (jeg har vært inne på tanken om å lage det selv i windows script ved copy/paste fra noen eksempler, men har ikke kommet så langt ;)) - spec under, kontakt meg hvis interessert.

Følgende krav er stilt til programmet;

- Programmet skal kunne kjøre som en windows service, men skal også kunne startes fra kommandolinjen

- Programmet skal lese konfigurasjon fra en konfigurasjonsfil som beskrevet, må takle både absolutte og relative paths samt UNC paths.

- Programmet skal skrive en loggfil

- Programmet skal leveres med full kildekode (dokumentert/kommentert)

Beskrivelse av funksjonalitet:

Programmet skal ligge og scanne en katalog etter filer som har navnet ordersr*.edi(* vil være et tall eks 65434), når en slik fil finnes skal programmet sjekke om filen ordresr.edi i en annen katalog finnes. – hvis ikke skal den plukke en fil ved navn ordersr*.edi, skrive en backup av filen til en katalog, og deretter flytte filen til x:\katalog\ordersr.edi og gå tilbake til scanningen.

Beskrivelse av konfig-fil: (eksempel)

[innkatalog]

\\server1\ftp\

[utkatalog]

C:\Altinn\

[backupkatalog]

D:\Visma\backup\

[Log]

C:\Altinn\Log

Beskrivelse av logg-fil: (eksempel)

[12122005, 13:49:00] Read file \\server1\ftp\ordersr65432.edi

[12122005, 13:49:05] Written file d:\visma\backup\ordersr65432.edi

[12122005, 13:49:07] Written file c:\altinn\ordersr.edi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...