abene Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Norsk Wikipedia passerer 50 000 Antall artikler i den norske utgaven av det populære åpne leksikonet Wikipedia har passert en milepæl. Det har nå over 50 000 publiserte artikler. Les artikkelen her Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Dette skjedde den 6. februar. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 50 000 artikkler i Wikipedia er ikke mye. Jeg går ofte inn på Wikipedia, men jeg må ofte til den engelske versjonen for å finne nok info om det jeg vil. Men vis jeg går på leksikon fra kommersielle selskaper finner jeg ofte nok informasjon, selv om f.eks. Caplex bare har 14 000 flere artikkler. Dette er fordi artikklene i Wikipedia er for små. Det står rett å slett for lite informasjon i hver artikkel og om hvert tema. Dessuten er et tema gjerne spredd over mange artikkler. Så 10 artikkler i Wikipedia kan sammenlignes med èn artikkel i et kommersielt leksikon. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Samt er det viktig at siden kan søkes på.... den funker dårlig for tiden.... kann heller tenke på hva som er viktigst... mange artikler eller at man kan få tak i artiklene! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Personlig bruker jeg bare den norske varianten i spesielle tilfeller, for de fleste ting har jo den engelse informasjonen du trenger. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå