Lollapalooza Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Ja, skjermen på min HpZE2022EA er altså løs, og bakgrunnsbelysningen er begynt å svikte, kjøpte den på expert for under 1 år siden. Går dette på garanti? Edit: Jeg har ikke kastet den i veggen, mistet den i gulvet etc. Dette er kommet av vanlig bruk. Hva dekkes ikke av garantien? * Forbruksdeler * Garantireparasjon på produkter hvor serienummeret er fjernet * Skader som skyldes normal slitasje * Skader som skyldes bruk utenfor de driftsparametere som er oppgitt i brukerhåndbøkene (inkludert fast brent bilde på skjerm og tilkobling av feil spenning) * Feil som skyldes virus * Funksjonssvikt forårsaket av skade (også utilsiktet), inkludert transportskade, bruk av ikke originale HP deler. Service eller modifikasjoner utført av andre enn: HP, HP-service-partner, egne reparasjoner med HP kundeutskiftbare deler (CSR) * Programvare, inklusive programmer som er installert på maskinen fra fabrikk. Programvarens garanti er definert i HPs programvarelisensavtaler * Feil som skyldes bruk av ikke original HP software, tilbehør, media eller gjenstander som ikke er beregnet for produktet * Dersom produktet befinner seg et sted hvor det er fare for sikkerhet eller helse. Stusser litt på den om normal slitasje, skjermen skal vel ikke bli løs etter mindre enn et år? Endret 14. februar 2006 av Lollapalooza Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Stusser litt på den om normal slitasje, skjermen skal vel ikke bli løs etter mindre enn et år? 5601982[/snapback] Kan ikke skjønne annet enn at dette skyldes en mangel på varen. En bærbar PC er ment å vare i vesentlig mer enn 2 år, og du har således reklamasjonsrett i hele 5 år. Da skal ikke skjermen bli løs og baklyset begynne å svikte etter 1 år. Olav Endret 14. februar 2006 av olav1974 Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Så da er det bare å levere den hos expert, jeg trenger ikke å betale noe siden jeg har reklamasjonsrett? Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Så da er det bare å levere den hos expert, jeg trenger ikke å betale noe siden jeg har reklamasjonsrett? 5602367[/snapback] Ja. Forutsatt at ikke Expert mener at du har gjort noe galt med PC'en, hvilket du jo sier at du ikke har. Vil tro at dette vil gå veldig greit. Husk bare at dersom Expert skulle mene at problemene skyldes brukerfeil, så ligger bevisbyrden hos dem. Dvs at det er de som skal sannsynligjøre at du har gjort noe galt, og det skal de få problemer med dersom du VET at du ikke har gjort det. Men som sagt; tipper dette går veldig greit. Olav Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Takk for hjelpen Lenke til kommentar
kaldt Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Så da er det bare å levere den hos expert, jeg trenger ikke å betale noe siden jeg har reklamasjonsrett? 5602367[/snapback] Ja. Forutsatt at ikke Expert mener at du har gjort noe galt med PC'en, hvilket du jo sier at du ikke har. Vil tro at dette vil gå veldig greit. Husk bare at dersom Expert skulle mene at problemene skyldes brukerfeil, så ligger bevisbyrden hos dem. Dvs at det er de som skal sannsynligjøre at du har gjort noe galt, og det skal de få problemer med dersom du VET at du ikke har gjort det. Men som sagt; tipper dette går veldig greit. Olav 5602393[/snapback] Nå er det ikkje expert som gjer seg opp meining om dei meinar det er gjort noko gale, men serviceverkstaden til HP. Endret 14. februar 2006 av kaldt Lenke til kommentar
TEE Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Ja. Forutsatt at ikke Expert mener at du har gjort noe galt med PC'en, hvilket du jo sier at du ikke har. Vil tro at dette vil gå veldig greit. Husk bare at dersom Expert skulle mene at problemene skyldes brukerfeil, så ligger bevisbyrden hos dem. Dvs at det er de som skal sannsynligjøre at du har gjort noe galt, og det skal de få problemer med dersom du VET at du ikke har gjort det. Men som sagt; tipper dette går veldig greit. 5602393[/snapback] Expert melder selv maskinen inn til Service hos InfoCare. InfoCare sjekker maskinen, og dersom de ikke sier at dette er brukerens skyld skal det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå