Gå til innhold

Deres beste triks på snowboard?

daniel_984

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer egentlig på hvordan det står til med den mer normale karen som ikke trener i klubb osv. Har kjørt i en del år (6), med har tatt de siste par årene mye mer rolig.

Saken er at jeg nuh er jeg tilbake igjen og lurer derfor på hva "stigen" er for tida, da jeg føler at jeg ikke er veldig god lenger. Om folka her egentlig bare kunne posta hva de klarer av triks hadde det også vært kult egentlig.. Gjerne klubbfolk også, men isåfall si så slik at vi mer r*vva ikke blir dytta helt under bordet :p

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt beste triks er så bra som ein 180. Det vil si en halv gang rundt. Er ganske stolt over det.

:p

Ja, det er sant. Men så hører det med til historien at jeg ikke har stått så veldig lenge. (Fikk brett til jul i forfjor, har ikke vært noe særlig mye i trekk...)

Lenke til kommentar

Beste triks noen gang er 360 Indy. Prøvde en backside 540 en gang og kantra bakover og brakk halebeinet. Dette var for 8år siden og jeg har ikke turt prøve tilsvarende triks igjen. Nå veier jeg 105kg så tør ikke annet en kontrollerte grabber på hopp lengre, ikke så mye rotasjoner på meg om dagen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg drar satoflip ganske greit. Dessuten er jeg temmelig stø på 360 på flat mark, hopp eller over kul. På hopp tar jeg 540 og 360 med diverse grabs. Jeg har stått lenge på brett, men de fleste jeg står/sto med er bedre. Er ganske høyt nivå på snowboard her i Sandnes/Stavanger, skulle jeg mene.

Lenke til kommentar
Trodde det var frontflip og backflip jeg :p Er vel noe som utvikler seg lokalt det språket ;)

5617088[/snapback]

Trodde jeg også. Og hvis det er snakk om salto i retning av kroppsretning og ikke fartsretning heter det rodeo(?), eventuelt chuck flip i (quarter)pipe.

Dessuten er salto, et norsk ord. Eneste trikset som eksisterer med norske henvisninger er Hakonflip (switch forntside 540/720 backflip)

Endret av dub
Lenke til kommentar

eg har stod på snowboard i 2 dager i fjord og eg var skikkelig stolt for å klare å hoppe skal te fjellet i slutten av vinterferien ska skjekka ka eg får te då.

:D digge snowboad altså dåkk så ikke har prøvd det, eg anbefaler dåkk å prøve d. :D

Endret av lordlappy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...