Solid Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Å legge seg og våkne til samme tid hver dag er veldig bra. Jeg får alltid sove Untatt i helgene da. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Tre ord: Msn og hardware.no Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Har ofte hatt problemet med ikke å få sove, sjeldnere nå for tiden enn før, men ofte var det fordi jeg enten; - Hadde spist like før jeg la meg, eller drukket Cola eller annen drikke rik på energi... Løsning; ikke drikk/spis noe særlig i det hele tatt kort tid før du legger deg... - Gruet meg til noe neste dag. Har vel egentlig hatt oftest det problemet, blir ofte et slit om det er noe viktig man skulle gjøre dagen etter. Løsning; vel det finnes vel egentlig ingen løsning på det problemet, annet enn å prøve å la vær å tenke på det, evt. trene masse tidligere på dagen, så du er så sliten at du bare må sovne før du rekker bekymre deg noe spesielt. - Lite med aktivitet på dagen. Mat og drikke forbrennes jo i kropen, og det går tregere om man ikke er i særlig fysisk aktivitet. Ergo, tren/gjør noe fysisk arbeid om dagene, så kroppen kommer i form, man blir mer sliten, og man sovner lettere... Funker i alle fall på meg . As for, hva gjør jeg når jeg ikke får sove... vel, ofte ligger jeg bare i senga, prøver å finne gode stilliger og prøver å la være å tenke på ting jeg vet gjør det bare verre for meg å sovne. En sjelden gang står jeg kanskje opp og tar meg et glass vann eller noe. Setter meg aldri foran PC'en/TV'en, har aldri skjedd jeg har blitt trøttere av det... Endret 14. februar 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Broren min som har problemer med å sove var oppe helt til kl.8.00 om morgningen og sov ca. 1 time bare, han voknet og stod opp og var oppe til 23.30 , og gjett om han sov bra da, han sov ca til kl 14.00 om dagen og nå er han oppe i vanlig døgnrytme igjen. Prøv å gjøre det samme som broren min, så for du kanskje sove. Endret 14. februar 2006 av Ljå Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Det skal hjelpe å telle sauer, har jeg hørt. Endret 14. februar 2006 av <ingve> Lenke til kommentar
applemania Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Det hjelper ikke. Jeg blir bare sur over at jeg teller den ene sauen som nr.30 fem ganger også må jeg begynne på nytt. Tall og søvn = Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 PSP på senga ,koos Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Ligger i senga og er dritsur for at eg ikkje får sove. =( Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 ligg i senga og prøv å holde deg våken funker for meg for det klarer jeg aldri Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Ligger å prøver å sove. eventuellt skrur på tvn ( selv om jeg ikke blir no mer trøtt av det ) Hender jeg tar opp DSen min. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Pleier å ta en runde puzzle på telefonen min.. Først er det kjedelig, så blir du så fenga at du svetter og når du taper og må starte på nytt blir det så kjedelig at du sovner.. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Aktiv tenking, evt. lesing. Lenke til kommentar
Memphis88 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 En eller annen gang i løpet av kvelden vil alle føle seg trøtt. Det du bør gjøre da, er å være ferdig med alt som heter "pre-bedtime-routine"...dvs kveldmat, tannpuss dobesøk osv...jeg bruker gjerne å gjøre alt dette ferdig rundt klokken 9 på kvelden, for jeg vet at jeg bruker å få en "søvkule" rundt klokken 10 som varer til klokken 11. Om jeg legger meg i løpet av denne, så sovner jeg fort. Dersom jeg er våken lenger, så får jeg ikke sove. Så det er mitt råd: gjør deg klar til senga tidlig på kvelden. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Hvis jeg sitter i 4-5 tiden og fortsatt ikke har sovnet av, så sitter jeg bare oppe. Å sove i to timer for så å stå opp og gå på skolen er mye verre enn å bare være oppe. Sover veldig godt natten etter, som oftest. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Å høre på musikk (gjerne hardrock/metal) funker som regel fint her, ca. en halvtime før jeg er helt slått ut Men har selv slitt med endel søvnproblemer, er utrolig plagsomt å ikke få sove før 4-tiden. Å finne et ekstremt kjedelig blad går kanskje også ann (Bladet GenIalt er det gratis abonnement på, fire utgaver i året, bedre søvn-lesestoff finnes ikke.) (Genteknologi, få bilder, vanvittig mye tørr tekst) Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Hører på radio (P4).. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Bruker og sette på litt hard rock, hjelper bestandig. Ellers har jeg et tips: Hold dere fast.... Varm mjølk og honning , eventuelt bare legge seg ned og ikke gjøre noe som helst... Bare ligge og stirre i taket... Jeg får forresten sove av viftesusinga til pcen Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Ligger i senga og er dritsur for at eg ikkje får sove. =( 5604001[/snapback] Haha, samme gjør jeg! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Yap, litt irriterande igrunn, for vi snakker ikkje småsur. Meir slik sur at du ligger og spenner heile kroppen, tviholder i senga/dyna whatevar og sverger på å slite huet av førstemann du ser morgonen etterpå for deretter å penetrere halshølet i kadaveret med ein gjerdestolpe for deretter å partere liket med ei neglesaks. Ellers så pleier eg å gå ned og ta eit glass vatn og spise ei brødskive eller kanskje litt kjeks og synge en glad sang sammen med den rosa bjørnen som bor under trappa. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Du kan jo alltids onanere? Spørs hvordan effekt det får på deg da, men man pleier jo å få ut litt frustrasjon og bli ganske så avslappet. 5602940[/snapback] Word! :!: Jeg ser gjerne litt på tv, leser ei bok eller lekser. Orker ikke å skru på pcen midt på natta, så det blir mest fornuftige ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå