Gå til innhold

amd x2 4200 på asrock dual sata2 dårlig 3d ytelse

FSOL

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en x2 4200 og et asrock dual sata2 kort.

Har et msi geforce 6800 agp kort.

Problemet er at jeg får vesentlig dårligere ytelse i 3dmark06, 500 poeng, enn med min gamle p4 2600.

Noen som kan hjelpe?

Har innstallert drivere i følgende rekkefølge:

windows xp

sp2

uli agp 2.3 diver

nvidia 8.8xx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hovedkortet ditt bios som støtter x2?

Sjekk også at cpu'n går på 2.2ghz - noen hovedkort kan 'jukse' litt der - har et Asus A8R-MVP som absolutt vil kjøre en 3200+ Venice på 1.44 ghz hvis det står på auto i biosen, men en 4400+ X2 går helt fint på auto... :-)

Ellers er jo Asrock kortet kjent for å være litt kranglete, og jeg personlig ville nok brukt noe annet, blir liksom litt borte argumentet at Asrock'en er billig når man har investert i en X2.

Nå får jeg vel høre det, finnes en del Asrockeiere med mer eller mindre religiøse holdninger til kortet sitt :whistle:

Lenke til kommentar

Takker for raske svar. Alle cpu innstillingene i bios er riktige, Prosesessoren yter det den skal. Tror dette er driver relatert. Når jeg klikker info om skjermkortet får jeg vite at det kjører i agp 8x, men når jeg klikker på adapter og properties så star det at det kjører i pci bus 3. er dette riktig?

Hm, nå fikk jeg plutselig en score på 1200 uten å ha gjort noe spesielt. Det er en dobling men fortsatt dårligere enn med min p4 :dontgetit:

Endret av FSOL
Lenke til kommentar
Du installerte agp driveren FØR du installerte skjermkortdrivere? Det er utrolig viktig. Men dessverre er ikke agp-ytelsen noe bra :(

5605566[/snapback]

Neppe AGP-sloten som er problemet her, når han fikk bedre ytelse med sin gamle P4.

Men som Sablabra nevnte, er det _veldig_ viktig å installere agp/chipset drivere FØR du installerer skjermkortdrivere.

Lenke til kommentar
Du installerte agp driveren FØR du installerte skjermkortdrivere? Det er utrolig viktig. Men dessverre er ikke agp-ytelsen noe bra :(

5605566[/snapback]

Neppe AGP-sloten som er problemet her, når han fikk bedre ytelse med sin gamle P4.

Men som Sablabra nevnte, er det _veldig_ viktig å installere agp/chipset drivere FØR du installerer skjermkortdrivere.

5608847[/snapback]

Jeg har samme hovedkort, og har brukt agp porten selv. Dessuten finnes det utallige poster på andre forum...

Lenke til kommentar

Har prøvd en god del nå. Disse agp driverne til chipsettet er håpløse.

Installerer alltid chipset driverne rett etter clean windows install.

Mine erfaringer:

windows 64, måtte innstaller 7xxx nvidia drivere etter chipsett driverner for å i det hele tatt få 3dmark til å kjøre: 13xx poeng 400 mindre enn med pentium 4

xp, uli drivere og nv7xx 600 poeng

fjerning av drivere og inn igjen med asrock drivere 3dmark nekter å starte clean install nødvendig

xp, asrock og nv8xx 13xx poeng

Har lekt med de fleste biosinnstillenge uten hell. Da er det vel igjen og vente på bios og eller driveroppdatering som kan fikse dette.

Maskinen er forøvrig dønn stabil

og jeg som kjøpte dette kortet for å kunne bruke 6800 kortet mitt litt lenger, må vel bare kjøpe meg ett nye pci-e kort, nå sukk

Lenke til kommentar
Har prøvd en god del nå. Disse agp driverne til chipsettet er håpløse.

Installerer alltid chipset driverne rett etter clean windows install.

Mine erfaringer:

windows 64, måtte innstaller 7xxx nvidia drivere etter chipsett driverner for å i det hele tatt få 3dmark til å kjøre: 13xx poeng 400 mindre enn med pentium 4

xp, uli drivere og nv7xx 600 poeng

fjerning av drivere og inn igjen med asrock drivere 3dmark nekter å starte clean install nødvendig

xp, asrock og nv8xx 13xx poeng

Har lekt med de fleste biosinnstillenge uten hell.  Da er det vel igjen og vente på bios og eller driveroppdatering som kan fikse dette.

Maskinen er forøvrig dønn stabil

og jeg som kjøpte dette kortet for å kunne bruke 6800 kortet mitt litt lenger, må vel bare kjøpe meg ett nye pci-e kort, nå sukk

5613921[/snapback]

Hakke giddi å lese hele posten din, men har du prøvd bios 1.60, det skal være en ny setting relatert til nvidia agp der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...