Gå til innhold

mest stillegående 2.5 80GB harddisk, hvilken?

mandela

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en 80GB harddisk til laptopen, eneste kriteriet er at den skal være mest mulig stillegående. Har fra før av en 40GB 5400rpm samsung spinpoint som er ganske stillegående (hadde en fujitsu 4200rpm disk før som var enda mer stillegående), i tillegg har jeg en 60GB 5400rpm samsung spinpoint som er betydelig mer støyende enn 40GB utgaven (2 vs 1 plate).

Hvilken disk med 80GB kapasitet er den mest stillegående for tiden?

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Samsung Spinpoint 80Gb 5400rpm disk i min laptop, den bråker ikke så mye, dvs den er like "stille" under lesing/skriving som når den er idle, men den har er voldsom susing konstant under drift som kan være litt irriterende, men smak og behag. Et lite inspill ihvertfall

Lenke til kommentar

takk, har som jeg skrev 60GB spinpoint eksternt og den suser konstant. 40GB versjonen som er single platter er som sagt meget stillegående. Så jeg lurer egentlig om det finnes noen 2.5 disker med 2 plater som er stillegående i det hele tatt. Viktigste for meg er idle støyen, siden jeg bruker maskinen mye til skriving, altså liten harddiskaktivitet.

Lenke til kommentar

fra linken over:

Objectively speaking, WD's Scorpio tops the charts with a measured sound pressure of just 37.7 dB/A at a distance of 18 mm. That said, however, it is the Seagate Momentus 5200.2 that simply sounds the quietest

hm.. den seagaten har fått ganske hard medfart i test på silentpcreview, som dessverre har testet ikke altfor mange 2 platers disker, noen som har erfaring / lest støytest på Fujitsu MHV2080AH forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...