agram Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Heisann! Nå har det gått såpass lang tid og jeg har lett å prøvd mye rart for å fikse et problem jeg har. Som nevnt i topic har jeg et Geforce 6800 Ultra kort. Dette fungerer helt OK når jeg ser film eller driver på med ting i Windows. Men selve problemet dukker opp når jeg skal spille. F.eks i World Of Warcraft. Her skjærer ting seg voldsomt. Når jeg starter spillet opp, logger meg inn tar det ikke lang tid før ting begynner å "flimmre" noe voldsomt. Dette skjer for det meste ute i "verden" og ikke i såkalte "instances" (som er lukka områder inni selve spillet). Jeg kommer til å legge ved en link til et screenshot fra gameplayet i spillet. Som dere ser på bildet, står disse "flimmringene" stille nå. Men når jeg spiller beveger de seg som om det var disco på gang. Ting jeg har prøvd til nå; - Brukt Driver Cleaner Pro - Lastet ned de siste driverene fra Nvidia - Skiftet på samtlige innstillinger In-game (dette gjelder også oppløsning) - Kjøpt ny strømforsyning (En Silver Power - SP-400P1B) så jeg skal ha rikelig med strøm - Prøvd å skifte på Voltage i BIOS fra 1.5 -> 1.8 (ikke noe forandring) - Prøvd å skifte Aparture i BIOS fra 128mb -> 256mb - Prøvd å skifte på hertz'en. (noe som jeg ikke vet skal ha noe å si, men lov å prøve:)) Jeg skal prøve å laste ned en helt ny BIOS versjon nå. Har dere sett eller vært borti noe slikt som dette før? Jeg har prøvd å finne andre poster som kan ha noe med dette å gjøre, men fant ingen som jeg følte var relevante. Håper på positiv respons! Mvh Anders Gram Endret 13. februar 2006 av agram Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Har du overklokket kortet? Det kan også være bug i spillet. Prøv et anent spill hvertfall. Kansje prøve og underklokke kortet og se om det er like ille da? Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Det er artifacts eller hva det nå heter. Kortet ditt blir sikkert for varmt. Om du ikke har overklokket kortet i heletatt, kan du prøve å rense / skifte vifta på det. Lenke til kommentar
agram Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Jeg har ikke overklokket/rørt innstillinger i det hele tatt og jeg har sjekket vifta og den er ren og fri for støv :| Har også prøvd andre spill som f.eks F.E.A.R og Doom3. Samme problem her på de også. Kan også nevne at når jeg prøvde Google Earth, får jeg samme problemet i det programmet som i WoW. Vet ikke hva sammenheng det kan ha, men bare for å ha nevnt det. Pluss, jeg har sjekket temperaturen og den er finfin den; GPU core temp; 61 C Ambient temp; 46 C Og Core slowdown threshold liggerp å 115 C. Endret 13. februar 2006 av agram Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Prøvd å skifte på Voltage i BIOS fra 1.5 -> 1.8 (ikke noe forandring) Sett denne tilbake og rens vifta på kortet er tipset mitt. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Det er ikke noe kupp å øke agp-spenningen så mye i bios. Enkelte hevder at det kan gi økt stabilitet ved overklokking, men jeg har aldri registrert dette. Det eneste du oppnår ved å sette opp spenningen på agp-bussen er å få et varmere kort... Forresten, om du hadde satt opp spenningen til 1.8 volt på MITT kort måtte jeg nok prylt deg og forlangt erstatning Skjønner? Sett ned igjen snarest. Endret 14. februar 2006 av Muffinman Lenke til kommentar
Gnurk Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Har du fått gjort noe som hjalp i det hele tatt? Har jo stort sett samme problemet, men får beskjed om at Video-RAM er skutt / kort overopphetet en gang eller to for mye, og det er bare å kjøpe nytt... Lenke til kommentar
agram Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Jeg la inn en post på et US forum, og dere kan se hva jeg fikk som svar der; HER Ser ut som jeg fremdeles har for lite strøm! :/ Lenke til kommentar
aleh Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Skal vi se strømforsyningen er på 400 Watt. Jeg kjørte dette oppsettet uten problemer på en Chieftech 340 Watt strømforsyning: AMD 64 3200 6800 Ultra 2 Harddisker DVD brenner 5 x 80 mm vifter Pluss forskjellige USB enheter tilkoblet. Likevel hvis ikke du har prøvd så kan du koble ut DVD/CD rom, vifter osv. Riktignok så tviler jeg på at er er strømforsyningen, byttet ut en en 6800 vanilla pga. lignende problemer. Funket 100% i windows mens skjermen ble svart hvis jeg startet noen spill. Endret 14. februar 2006 av aleh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå