Gå til innhold

Test av Plextor 755

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det lurer jeg også på. Disse BenQ-modellene har en tendens til å poppe opp når man minst venter det.

Hvis den kun dukker opp først i nl/de slik som 1655 gjorde, håper jeg på å få importert en av dem også.

Forøvrig er jo 1655 ikke kommet skikkelig i salg her enda.

Forresten, var ikke dette opprinnelig en plextortråd ? :)

Lenke til kommentar
Denne når ihvertfall 16x i motsetning til sin forgjenger, men det er tydelig at den har noen issues.

Jeg kommer neppe til å handle en 760 ihvertfall. Må si jeg synes dette var et fryktelig waste of money.

Husk å også se min test av plextools da denne gir en "rød tråd" sammen med denne testen. (For ikke å snakke om litt herlig sarkasme).

5603702[/snapback]

Fant ikke noe herlig sarkasme i noen av disse trådene. Skal vi ta dette litt seriøst så ville jeg testet med nyeste firmware først, noe som du sier i den andre tråden ikke ble gjort. Kjøpte nyeste Plextor 130A DVD rom som nesten gikk i retur siden den var helt ubruklig til og lese plater, men en tur til Plextor's hjemmeside og laste ned ny firmware til denne er det den beste DVD spilleren jeg har hatt i maskinen.

Skal være enig i att Plextor har litt stive priser på sine produkter men har siden jeg kjøpte min første cd brenner som var på 2X for noen år siden aldrig hatt retur på noen drev fra dem. Har hatt det meste fra dem i maskinen opp gjennom årene både som scsi, ide og nå sata.

:thumbup:

post-28171-1140049118_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kongetest gammalost :thumbup:

Ser dog ikke ut til at Plextor er konge på kvalitet :p

Merkelig at Imation (MBIPG101-R04) ga så dårlig resultat.

Bruker mye av de platene på BenQen min og får som regel PIE på under 30 og PIF på mellom 5 og 8.

Kan jo bare være feil på plata du testet!?!

Lenke til kommentar

Gerrard: Nei, det som var så veldig merkelig. Jeg brant 2 stk imation og 2 stk intenso. Begge intenso ble ypperlig resultat, mens begge imation ble elending. Imation platene tok jeg fra 2 forskjellige plasser i spindelen for å være sikker.

Jeg brant også imation plater fra samme spindel på ANDRE brennere, og DER ble resultatet meget pent. Jeg konkluderer derfor med at det ikke er noe galt med platene.

Chevelle: Firmware 1.02 kom ut dagen ETTER at jeg var ferdig med testinga. Jeg testet mao med siste FW når testene foregikk. Hvis man alltid skal vente på siste firmware, så vil man jo aldri kunne teste noe som helst.

Etter x antall firmwares til 716A greier den fortsatt ikke 16x, så har du noen grunn til å tro at denne ene fw updaten til 755 vil gjøre noe revolusjonerende forskjell?

Hvis du virkelig ikke kan finne sarkasme og ironi i min test av plextools, så trenger du å lese den noen ganger til.

Jeg har hatt 3 cd-brennere fra plextor 8x scsi, 24x IDE og plextor premium. Sistnevnte har jeg ikke brukt videre mye, men de 2 første var uten tvil solide og gode brennere. Jeg er også eier av en 708, 712, 716 og 755. Disse vil jeg IKKE påstå er gode og solide brennere.

At 708 var først ute med 8x, og 712 var først ute med 12x hadde definitivt en stor innvirkning på meg som gjorde at jeg kjøpte akkurat disse.

716 kjøpte jeg fordi jeg ville teste den, ikke fordi jeg følte at jeg trengte den. Det samme gjelder for 755. Jeg vil ikke påstå at 10x DL brenning hadde noe med saken å gjøre, spesielt siden den har problemer med å brenne 10x hele plata, og fordi kvaliteten ikke er å rope hurra for.

Hvis du vil fortsette å leve i illusjonen om at plextor er king of quality så er det dine penger.

Lenke til kommentar

Kjørte et par stikkprøve tester med firmware 1.2 bare for å glede enkelte.

Mulig noe bedre PIE, men dette kan også være tilfeldig. Resultatene er fortsatt rimelig horrible, og den høye jitteren er fortsatt tilstede.

Så hvem vet, når dem har nådd 1.06 ca, så kanskje resultatet har blitt mer akseptabelt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lagt til ymse (crap) media. Enjoy. Fortsatt meget skuffet over denne driven...

Kanskje mirakelfirmwaren som Chevelle har en viss tiltro til kommer snart ?

Eller kanskje denne driven rett og slett bare fortsetter å stinke (med litt mindre stink for hver FW update).

Dette blir spennende folkens, følg med.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...