Gå til innhold

Mine første dråpebilder


andeik

Anbefalte innlegg

Dette er mine første dråpebilder jeg har tatt.

Det ble tatt med Nikon D50 med kitlinsen på 55 mm.

 

Det jeg kan si med en gang, er at dråpene ikke er stilt i midten, men det får så være :)

Det må jeg finne meg i siden det er første gangen.

 

 

Jeg brukte stativ, dråpeteller, Nikon Camera Control og en bolle av porselen.

 

Hva synes dere?

post-64497-1139869177_thumb.jpg

post-64497-1139869188_thumb.jpg

post-64497-1139869218_thumb.jpg

Endret av andeik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også prøvd på disse berømte dråpebildene med har sinnsykt problemer med å skarpe bilder. Mener det er objektivet sin feil men kansje det ikke er det alikavel :blush:

Det er iallefall utrolig irriterende. Ser ut som du har lyktes med skarpheten på det første bildet.

 

Hva er en dråpeteller?

Endret av BMP
Lenke til kommentar

Jeg ante ikke hva pipette var, så jeg søkte det opp. Svaret på hva det er finner dere her! ;)

 

A pipette (often incorrectly spelled pipet) is a laboratory instrument used to transport a measured quantity of liquid. Medicine droppers (also called eyedroppers) are a type of pipette, as are transfer pipettes, similar instruments usually made from a single piece of polypropylene or high density polyethylene. These devices are neither accurate nor precise, and cannot be calibrated. (Pipetting by mouth, where the mouth is used to draw up liquid into a tube in a process similiar to that used when drinking through a straw, has been largely abandoned due to the risk of ingesting toxic or hazardous liquids. It is also inconsistent and imprecise.) For liquid handling applications where accuracy and precision are required, a piston-driven, air displacement pipette is the optimal solution.
Endret av kkristi
Lenke til kommentar
Jeg ante ikke hva pipette var, så jeg søkte det opp. Svaret på hva det er finner dere her! ;)

 

A pipette (often incorrectly spelled pipet) is a laboratory instrument used to transport a measured quantity of liquid. Medicine droppers (also called eyedroppers) are a type of pipette, as are transfer pipettes, similar instruments usually made from a single piece of polypropylene or high density polyethylene. These devices are neither accurate nor precise, and cannot be calibrated. (Pipetting by mouth, where the mouth is used to draw up liquid into a tube in a process similiar to that used when drinking through a straw, has been largely abandoned due to the risk of ingesting toxic or hazardous liquids. It is also inconsistent and imprecise.) For liquid handling applications where accuracy and precision are required, a piston-driven, air displacement pipette is the optimal solution.

5601317[/snapback]

 

"is a laboratory instrument used to transport a measured quantity of liquid" hehe, noen som vet hvor man får tak i disse? Eller kansje noen som ikke er så labratoriumsaktige........

Lenke til kommentar
På ditt lokale apotek. Selv ønsker jeg meg den stempeldrevne pipetten. Tenk de fantastiske dråpebildene jeg skal lage da :woot:

5601540[/snapback]

 

Kona og de fleste kompisene mine mener jo at jeg litt retardert som rigger opp kamera på stativ og bruker flere timer på å ta bilder av dråper! De fleste ler bare mens jeg prøver å overbevise dem om at det er lidenskap og ikke minst læreviljen som driver meg. Så nå må det vel bli en tur på apoteket ja, bør vel kansje ikke si det for høyt her hjemme, ryktet går fort blant venner og mobbinga like så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...