Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp en FTP bak Firewall.

CFD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-17 22:01, skrev runeb:

Hva slags firewall har du? Generelt skal det bare være å åpne (og evt. forwarde) den aktuelle porten (normalt port 21)

Ikke med FTP (dum protoll...); hvis det NAT'es må det forwardes *noen porter* til (fortrinsvis i en range), og så må FTP-server'n settes opp til å kjøpre passive mode med de portene man forwarder.

Lenke til kommentar

Snakker ikke om en Software firewall.

Her er den en router jeg kobler til igjennom.

Har søkt etter porter og fant ut at posrt 40 var åpen og ikke ble brukt til noe.

Men det virker ikke med den.

Er det noen passive instillinger jeg kan sette på?

Merket en boks som hets PASV ,men det kan være mer.

Bruker ServU ,men kan godt bytte program.

Lenke til kommentar

Har Serv-U status som Online ?

Ok, Jeg vet ikke om du har en eller flere pc'er, men på den pc'n du kjører ftp-server. Åpne Internet Explorer eller hva du bruker og skriv :

ftp://127.0.0.1 (eller klikk på linken)

Hvis konfigurasjonen lokalt på pc'n er gjordt riktig så vil du oppleve det som andre vil oppleve å komme inn på ftp-serveren utenfra. D.v.s at du får opp en katalog-struktur. Virker dette ?

Hvis ikke så er det noe i routern/firewallen som svikter.

Hva slags router har du ?

Har du flere pc'er så må du sette statisk IP på pc'ene dine (Lokalt) i en nummerserie (f.eks. 10.0.0.0 eller 192.168.0.0-serien).

Først må du åpne port 21 i routern/firewallen. Så må du forwarde trafikk til port 21 (altså forespørsler utenfra) til den pc'n som blir brukt som ftp-server (du skriver inn IP'n til den pc'n i oppsettet.) Akkurat det kan jeg ikke hjelpe deg med siden jeg ikke vet hva slags router/firewall du har....

[ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-09-18 15:41 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...