cmi Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 hallo! Tittelen er vel litt vansklig og forstå, men det jeg mener er og scanne skrift fra bok, avis etc. etc. også få det over ik et skrive program eller acrobat reader, men ikke som bilde.... er dette mulig?? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 hvilken scanner har du, for ja. Det er mulig Lenke til kommentar
cmi Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Canon Canoscan 5200f heter den.... Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Bruker desverre ikke casio så er ikke helt sikker, men det skal følge med programvare når du kjøpte den. Istedenfor å velge bilde osv skal du kunne få velge å scanne tekst Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Du trenger et ocr-program. Det følger ofte enkle verjsoner av slike programmer med skanneren. Hvis du har MS Office kan du bruke Microsoft Office Document Imaging til å gjenkjenne tekst fra tiff og mdi-filer og sende det til Word. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 OmniPage SE 2.0 for converting scanned documents to text. Dette programmet skulle gjerne følge med scanneren, og det er det du skal bruke. Kjenner ikke scanneren, men hvis du kjører programmet, så får du sikkert muligheten for å scanne til Word. - hvis det er det du vil bruke. Husk bare å redigere teksten etterpå, da ikke alle programmer er like gode til dette. Hilsen tukols Lenke til kommentar
cmi Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Fulgte med det programmet ja.. men hva mener du og redigere texten?? Lenke til kommentar
tukols Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Når du har scannet til Word, skal du tettlese dokumentet , og rette feil i forhold til "originalen" Noen tekst er lett å gjenkjenne av programmet, annen tekst kan være vanskligere. Så skal du inn å rette i worddokumentet. Hilsen tukols Lenke til kommentar
cmi Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Oki... skal teste dette i morgen men nå er det natta for meg Øya er litt etter en lang dag Lenke til kommentar
tukols Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Jammen det er også sent. Sov godt Lenke til kommentar
cmi Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 kansje jeg er dum... men skjønte ikke helt hvordan jeg skulle fikse kvaliteten på bokstavene i word, mener du og skrive bokstavene som er "fucked" på nytt ?? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 kansje jeg er dum... men skjønte ikke helt hvordan jeg skulle fikse kvaliteten på bokstavene i word, mener du og skrive bokstavene som er "fucked" på nytt ?? 5602495[/snapback] Han mener det at hvis du skanner en tekst hvor det står. nn Vent, ikke heng mannen før jeg kommer Men så står det etter scanningen. Vent ikke, heng mannen før jeg kommer Som du ser, er det rimelig stor forskjell Lenke til kommentar
cmi Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 skjønte det nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå