Gå til innhold

Overklokking av intel dual-core

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har erfaring med overklokking med en av intels dual-core prosessorer, og vil dele erfaringen med oss.

- Hvordan er varmeutviklingen?

- Hvor bra klokket prosessoren?

- Hvordan er stabilitet ved overklokk på dual core kontra singel core?

Endret av Longinus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på om noen har erfaring med overklokking med en av intels dual-core prosessorer, og vil dele erfaringen med oss.

- Hvordan er varmeutviklingen?

- Hvor bra klokket prosessoren?

- Hvordan er stabilitet ved overklokk på dual core kontra singel core?

5600305[/snapback]

De klokker ganske bra. Vet mange har på forumet som har klart 4Ghz.

vis det er pentium d prescott så skal jeg si at varmeutvilkingen er ekstremt høy

5600344[/snapback]

Pentium D er ikke perscott

Lenke til kommentar

Pentium D 820 (2,8GHz Smithfield) her.

Kjører nå dønn stabilt på 3,737GHz, med Vcore stillt opp et par hakk. Vet ikke om dette er maks frekvens da jeg ikke har orket å teste mere.

Vil ikke anbefale dette med stock-kjøling med mindre man liker å føle at man sitter inne i motoren på en Boeing 747.

Har tidligere hatt en P4 2.4GHz (Northwood) som klarte ca. 3,1GHz. På denne var det det samme om jeg brukte stock-kjøler eller ikke. Den ble ikke noe særlig varm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har hatt ett dual-pentium system en stund.. for testing.. P5Ld2 (i945p) og 830D.

Varmeutvikling under full load begge kjerner er *ekstrem*...

Jeg har/hadde en Big Typhoon som i ett (relativt) trangt Lian Li kabinett gjorde sitt beste for å resirkulere varmluft.

På default VCore kjørte 830'n (3.0Ghz) greit på 3.6Ghz... Med sidedør av holdt temp seg under 60 grader med Prime på begge kjerner.. (med dør på.. 8-10 grader mer).

Under "vanlig" bruk.. og når kun den ene kjernen blir "kjørt" går denne kjøligere enn en single-core Prescott.. rundt 10 grader lavere temp enn ved full load begge kjerner..

Jeg prøvde ikke noe mer OC.. var oppe på 3.75 med VCore 1.425, men da holder ikke luftkjøling. Andre på forumet har kjørt både 820D og 830D opp mot og over 4Ghz (vannkjøling).. De nyere 9n0-serien ("presler") klokker atskillig lenger (ihverfall de første versjonene som "klokkere" har fått tak i)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...