Gå til innhold

Mist PSU som bråker

Anbefalte innlegg

Har hatt mer og mer bråk fra Mist 500w PSUen min de siste dagene; kjøleviften dens spinner opp og ned, og går mye av tiden på full spiker. Dette overdøver 5 kabinettvifter, og hele kabinettet vibrerer når man tar på det.

Har noen en ide om hva som kan være galt -- bortsett fra noe i selve PSUen? Jeg har nyinstallert XP og alle drivere rett før dette skjedde. Det kan neppe være overoppheting, for PCen går sjelden kaldere enn nå. Og den støyer like mye på idle som ved load. Har blåst støv ut av den med trykkluft (ikke at den var veldig støvete fra før, heller).

Holder på å bli gæren av dette..... Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  espennyh skrev:
Blir den veldig hardt belastet ?

Er det viften(e) som er i ferd med å gå kanskje ?

5599981[/snapback]

Jeg kan ikke helt skjønne at den skal være så hardt belastet; jeg pleide å kjøre en 350W PSU på samme oppsettet tidligere.

Viften driver og hyler akkurat nå, og jeg kjører bare Windows, browser, og vanlige bakgrunnstjenester (brannmur, antivirus, etc). CPU load ligger rundt 15%, alle spenninger ser helt stabile ut.

Har en Athlon 2800+ på et NF7-S v2.0 med 1gig ram, en 6600 GT, og tre harddisker. PSUen er vel 3-4 måneder gammel.

Endret av kevral
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå hatt PSUen inne hos butikken jeg kjøpte den fra. De koblet den opp til en testbenk og lot den stå på over natten, og kunne ikke finne noe feil.

Tok den med hjem, monterte den inn i PCen igjen. Gikk helt stille i 4 dager, så begynte den å bråke innimellom, og nå (dag 5) står den på full spiker nesten hele tiden.

Begynner å bli passe lei.

Lenke til kommentar

Eg hadde samme problemet en gang da eg skiftet skjermortet på pcen - kunne ikke forstå en dritt for alle viftene i pcen gjekk for fult så eg slo av med en gang. Åpnet opp pcen og det viste seg at skjermortet ikke var skikkelig på plass, etter eg dyttet det på plass og sjekket alle andre komponenter at dem satt godt på plass har det vært stille siden. Dette er en Dell XPS pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...