mysjkin Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Jeg fikk slengt etter meg et Speedtouch 580 bredbåndsmodem / router / wan access point Men jeg lurer på: Kan jeg bruke dette i stedet for modemet jeg fikk da jeg skaffet bredbåndslinjen? Ikke noe brukernavn eller passord i det, bare plag and pluy.? (Det er egentlig ikke så viktig, men hvorfor ikke?) Men, det jeg egentlig vil med det er å bruke det som tråløs accesspunkt og en ekstra switch på det eksisterende hjemmenettverket mitt. Noen spm har erfaring med det? For å gjøre det hele ekstra gøy, kjører (det kablete) hjemmenettverket på 192.168.1.x nett... Kan jeg be hurtigberøreren (speedtouchen) om å bruke et annet ip-område? jeg kjører den siste firmwaren jeg fant, v 4.3.2.9. Kan ikke se noe om oppsett av dhcp på web-interfacet og selv om jeg er rimelig cli-bevandret ser jeg ikke med en gang hvordan det skal/om det kan fikses der. [Dette fikk jeg ordnet, lastet ned konfigurasjonen, byttet alle henvisninger til 192.168.1. til 192.168.2. og hurtigberøreren er ute av veien for det eksisterende nettverket] Men, jeg har fortsatt ikke funnet ut av dette: Må jeg sette opp noen spesiell routing for at det kablete og trådløse nettverket skal funke sammen? Ja, også en ting til, finnes cli-guiden som pdf noe sted? M. edit: Har fått til en del nå.... Endret 14. februar 2006 av mysjkin Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Bumper og oppklarer litt: Det jeg ønsker er å: - koble en av ethernettutgangene til det eksisterende kablede nettverket i huset - kunne koble PCer til de andre ethernettutgangene og få dem til å synes på det samme subnettet som resten av de kablete maskinene Mao, få ethernettdelen av routeren til å se ut som en switch. Dessuten - Kjøre et eget subnett for den trådløse delen som (i første omgang) har full kobling mot det kablete nettet. Noen som har vært borti denslags? M. (Så får jeg heller se senere om jeg også bruker den som en router mot internett / ADSL) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå