Gå til innhold

mytt kabinett 80mm mye tap av kjørling?

P0nduz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nja. Spørs hva som teller. Er støy et kriterie, så vil du nokk få dåligere lufting på samme støynivå med 80mm framfor 120mm.

Men er ikke støy noe å tenke på, så kan du jo kjøpe delta vifter, som er vanvittige. 80mm deltavifter, kan ikke måle seg på luftstrøm med noen 120mm (uten om deltas egne da)

Lenke til kommentar

Joda, det går an med adtapter. men jeg ville heller kjøpt et kabinett med 120mm vifteplasser i. Adaptere spiser en del av kabinettet (så vidt jeg vet iallefall) dette vil være spesielt upraktisk bak (over hk ...)

Men hvis du kjøper en viftestyring i tillegg, så kan du jo skru ned viftene om kvelden. (dvs, hvis komponentene tåler temp som kommer når viftene er skrudd ned) Hvis du er en av dem (som med selv) som såver med vinduet åpent, burde nesten ikke viftene være nødvendig om natta;)

Forslag til 120mm kabinetter:

AcoustiCase AC C6607B Black

Silverstone TJ04B Miditower Black Aluminium

Lian Li Miditower, Aluminium, USB, Sort

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Ja. 2500,- er en grei pris.

Kabinett

-Dette kabinettet levers jo med 2 stk 120mm vifter. Dem er på 16dB, som faktisk er veldig stille. Men flyten på disse er jo uvist da. Her har du noen ganske stilige MIST vifter. Den har samme støynivå, men jeg tipper også bedre luftstrøm. Ellers har du en stilig alu vifte fra Cooltek som har et veldig lavt søynivå.

Sunbeam sin viftestyring er en veldig populær en. Den er tåler mye (20W) og har muligheten til å skru viftene helt av. Jeg synes selv den ikke er noe fin, men dette er pga lysene, som med litt lodding, enkelt kan fikses:)

Helt svart deksel til viftestyringen(uten logo osv)

Ellers blir det Vantec sin viftestyring som er et godt alternativ. Dette er en jeg selv liker godt, den er stilig og se på og har gode funksjonaliteter.

(Denne er så og si den samme, men går ikke lavere enn 7V. Er litt billigere)

Jeg har selv ingen erfaring med viftestryringer. Jeg snakker kun ut i fra beskrivelsen og det jeg har lest her inne på forumet. (Og min egen oppfattning)

- Bare sånn jeg har nevnt det:)

Håper dette hjelper da:)

Lenke til kommentar
Hyggelig å høre:)

5608323[/snapback]

thermaltake swing 550 kr med vindu og 1.stk 120mm plass til 2. mer plass til psu, en vanlig standard. grei posisjon for hd holder foran 120 vifta. ingen skruer, just plug and play. og ikke minst luftsluse mellom vindu og cpu, en trenger ikke vifte her, når en har cpu vifte, psu vifte og bakvifte. som trekker.

veldig fornøyd med tanke på pris og potensial.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...