Gå til innhold

Kossen virker Centrino Core Duo?

Hootie

Anbefalte innlegg

Kossen er ein Centrino™ Core™ Duo i forhold til ein vanlig centrinomaskin?

F.eks. kva maskin er best/raskest av Acer Aspire 1694WLMi og Acer Aspire 5672WLMi når 1694 har 2GHz M prosessor og 5672 har ein T2300 Centrino Core Duo på 1,67GHz.

Og korfor i H**** skal det være så vannsklig å finne seg ein ny bærbar pc :hmm::D

Endret av Hootie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Core duo maskinen har to cpu kjerner på 1,6ghz hver, mens pentium M har kun en på 2 ghz.

Duo vil være klart best i flere ting samtidig, og multithreaded programmer, som snart kommer.

Mens pentium M er nok best i spill, mens duoen blir best i fremtidige spill.

Ville nok sagt at Duo prossessoren er bedre

Lenke til kommentar

Så visst eg skal kjøpe ny bærbar pc så bør eg kjøpe ein med Centrino Core Duo? Bruker pcen mest til film/musikk, intrenett og redigering av bilder/film, men vil ha ein maskin det går an å spille bl.a. Battlefield på. Og helst ein som varer ett par år :)

Lenke til kommentar
Core Duo er en god del bedre enn Pentium M på samme klokkefrekvens.

Personlig ville jeg valgt Turion64, siden de støtter 64bit (fremtidige operativsystem) og gir bedre spillytelse.

5600098[/snapback]

Har du link til noken pcer som har Turion64 prosessor?

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg valgt Turion64, siden de støtter 64bit (fremtidige operativsystem) og gir bedre spillytelse.

5600098[/snapback]

fordelen med 64-bit er vel strengt tatt ikke så stor i dag.

med mindre jeg har misforstått vil det være mulig å oppgradere fra dagens core-duoplattform til merom når den kommer (støtter 64-bit), og i mellomtiden er dual-core prossesorene de raskeste du får til bærbare i dag. hvis du må ha 64-bit dette halvåret, er derimot Turion det beste (eneste) alternativet

Lenke til kommentar

5600098[/snapback]

Har du link til noken pcer som har Turion64 prosessor?

5600183[/snapback]

Ja det er mange, men utvalget i Prisguiden er ikke så stort.

5600098[/snapback]

fordelen med 64-bit er vel strengt tatt ikke så stor i dag.

med mindre jeg har misforstått vil det være mulig å oppgradere fra dagens core-duoplattform til merom når den kommer (støtter 64-bit), og i mellomtiden er dual-core prossesorene de raskeste du får til bærbare i dag. hvis du må ha 64-bit dette halvåret, er derimot Turion det beste (eneste) alternativet

5600946[/snapback]

64bit gir en god ytelsefordel i 64bits operativsystem. Det dumme med å kjøpe en 32bits prosessor i dag er at du ikke vil kunne kjøre fremtidige 64bits operativsystem.
Lenke til kommentar
64bit gir en god ytelsefordel i 64bits operativsystem. Det dumme med å kjøpe en 32bits prosessor i dag er at du ikke vil kunne kjøre fremtidige 64bits operativsystem.

Så visst eg skal ha ein pc som varer noken år så bør eg ha ein som har 64bit? Eller er dette så langt fram i tid at eg høyst sannsynlig har kjøpt meg ny pc. Dvs. 4-5 år fram i tid.

Lenke til kommentar

Så visst eg skal ha ein pc som varer noken år så bør eg ha ein som har 64bit? Eller er dette så langt fram i tid at eg høyst sannsynlig har kjøpt meg ny pc. Dvs. 4-5 år fram i tid.

5601135[/snapback]

Vel 64bits operativsystem er allerede på makedet. Både Windows XP og Linux finnes for 64bit. Senere i år skal også Vista komme. Og jeg vil tro at om 2 år vil det være slutt på nye operativsystem for 32bit.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...