Gå til innhold

Ok, nerder, vis hva dere er lagt av!

Anbefalte innlegg

Savner turbotasten. Det var en smart idé. Hehe

Beste dataøyeblikket, til nå, var da jeg fikk diskettstajon til C64. Før den måtte man både krysse fingrene og legge kasettspilleren på hodet for å få inn spill. Hvis man orket, og hadde litt skills, kunne man justere hodet på spilleren.

Nei, mye bedre nå med winamp, MoH, 1942 osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første var vel en gammel brukt A500.. det var tider det. Gutta i gata målte antall spill i pappesker og poser. Tre spill på en 800kB diskett og sånt. Husker en i klassen skulle kopiere spill av meg engang. Han kom med en pose disketter og skulle ha "tankse-spill" :grin:

Det var vel på de tider kammeratene med pc hadde pc-speaker og jalla grafikk. Men Amiga'n hadde 4096 farger den... og nyydelig lyd :wink: Det var faktisk samme kretsen(Paula) som lagde lyd, som styrte i/o. Faktisk hadde hver av "hovedkretsene" i Amiga'n navn ... litt morro det.

På det meste hadde vi vel tre store pappesker med spill, to ekstra diskettstasjoner og hele 1,5MB ekstra ram. Det var den mest bøse maskina i hele gata !

BTW: det blir Amiga500-Compo på Dg :wink: !! Meld dere på !

Lenke til kommentar

koselig med gamle maskiner..

har en 486 dx2 50... fy **** den var dyr og eneste maskina jeg ikke har overklokket :wink: - kosta 14000 blah! +6000 i senere oppgraderinger! blah!

har også hatt en celeron 300@450 (ikke noe "a" der nei) kosta 9000

sitter for tida på en duron 650@1000 kosta 4500 - solgt celeron 300'n :wink:

Lenke til kommentar

Forundrer meg at ingen har nevnt Stacker ennå! Husker jeg dobblet min 30mb harddisk til 60mb.

Når det gjelder min første maskin, så var dette en C64. Hadde faktisk både diskettstasjon og kassettspiller på denne, og det var et ******* hver gang noen i klassen ville at jeg skulle kopiere spill. De hadde nemlig kun kassettspillere, og det tok "litt" lengere tid enn hva det idag tar å boote WinXP med en Cyrix 486..

Husker ikke hva alle de fete spillene het på C64, men det var vel noe som het Ikari Warriors, Bruce Lee, DigDug osv?

Lenke til kommentar

Hehehe eg har lagt igjen følgende:

Atari XE med tastatur, kasettspiller og pistol. her finner du mer info: http://www.geocities.com/mrathwel/VideoGam...es/AtariXE.html

Andre datamaskinen i huset ble en en commodore64.

Tredje datamaskinen ble heldigvis en ekte PC.

Husker at eg plagde foreldrene mine at de måtte kjøpe amiga og ikke noe annet men heldigvis viste de bedre en det. Da julen kom og vi startet å åpne gavene var den der! en 486dx2 50mhz 4mbram og 1mb video minne, 2xcdrom og 16bits soundblaster lydkort og en 14"skjerm SVGA. åhh for noen deilige år eg hadde med den maskinen. husker første gang eg så video klipp på den så hoppet eg rudnt hele huset av glede. eg var jo vant til sånn kjedelig grafikk fra commodore og atari som ikke var noe særlig. anyways BBS det var greir det. med 28k modem. kjøpte 4mb ram til 1500kr.

Lenke til kommentar

Min første datamaskin var en Excelsior4000. Den fylte et helt rom og hadde to svære tape-hjul den lagret data på. Den kjørte på tidlig hullkortkode og man måtte klippe hull i laaange strimler i et bestemt mønster for å få den til å gjøre noe.

*klipp klipp* - inn i data - *brum brum* - masse lys - enda mere lys - *wheeeeee wheeeeee* - ferdig!

2+2=5? - hva f***?

Jada, husker det godt - det var tider det. En venn av meg i USA (Gates tror jeg han het) spurte om jeg ville være med å starte et Softwarefirma - men jeg takket nei.

Angrer litt på det idag.... :razz:

Lenke til kommentar

Artig å se/lese på mimringene deres.

Men dere snakker også om 386 / 486'ere, dem ser jeg hver dag, vi kaster dem da selvfølgelig men It-Avdelingen her i kommunen der jeg jobber, så har vi en minimum Mhz på 166 på Tynne klienter, og alt under blir kasta.

Morsomt å se på de gamle traverne Victor 486 og AST5/25Mhz...dem holder koken.

Lenke til kommentar

Dette er Mimring av høy grad....

jeg starte selv min karriere med en Commandore 64, spillene jeg husker fra C64 er Falcon Jet... simpelt som pokker og tøft, også hadde du Joystick dødaren daily thomson decathlon og hypersports....

deretter videre til Amiga 500 som broderen kjøpte.... med hele 1MB ram... hadde en hel svært koffert med disketter til den Amiga`en, et av de bedre spillene var Rick Dangerous og Superfrogger, de var bare konge når det gjaldt spillbarhet og grafikk/lyd.... noen som husker de gamle Cracker gruppene til C64`en? husker Hellmates som holdt til på Møre (ålesund) og Rambo (midt norge), 1001 crew og mange mer og mindre kjente..... det var tider det...... skulle hatt 120 GB harddsik til C64`en gitt... da hadde jeg nok tatt av den plastiken og slått på strømmen....

min første PC var faktisk en bærbar som jeg fikk låne, en Toshiba 3200 (et virkelig monster, sikkert 10 kilo) med monokrom skjer (oransje som hovedfarge) tror det var hele 5 MB harddisk på den.

endte videre opp med en Cyrix 166+, deretter en Cyrix 400MX, PII 400, deretter en Athlon 500, før nåværende AMD med hele 1200....som holder til Opteron kommer.....

Lenke til kommentar

Hee hee... Med så mye prat om piratkopiering som det er i denne tråden (spillkopiering) er det rart at den ikke er stengt av en mod ;P

Selv hadde jeg en C64 i 1990, fikk den av faren min på ni-årsdagen min :smile:

Mange gøye spill på den, men jeg byttet den faktisk ut med en nintendo etter noen år. (Ja, spott meg!)

Min første PC fikk jeg i 1994(?), da en 486 med 420MB HD, og 4MB ram. Husker jeg installerte Win95 på den :smile: Det var gøy... Og revolusjonen skjedde da jeg installerte 12 MB ram til (noe sånt so 1200 spenn) og fikk windows til å fungere fullt ut ;p

Ja, jeg er vel litt yngre enn dere, men jeg har hørt om de fleste av maskinene nevnt i denne tråden. Brukte selvsagt Amigaen til nabo'n opp gjennom årene osv.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-27 02:39, Dan Hansen skrev:

Min første datamaskin var en Excelsior4000. Den fylte et helt rom og hadde to svære tape-hjul den lagret data på. Den kjørte på tidlig hullkortkode og man måtte klippe hull i laaange strimler i et bestemt mønster for å få den til å gjøre noe.

*klipp klipp* - inn i data - *brum brum* - masse lys - enda mere lys - *wheeeeee wheeeeee* - ferdig!

2+2=5? - hva f***?

Jada, husker det godt - det var tider det. En venn av meg i USA (Gates tror jeg han het) spurte om jeg ville være med å starte et Softwarefirma - men jeg takket nei.

Angrer litt på det idag.... :razz:

LOL :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...