Gå til innhold

LØST: Ny skjerm - "System failed VGA test"


*Tronaldo*

Anbefalte innlegg

HJELP!

 

Fikk den nyt skjermen min i dag, en Samsung 970P. Kobla den opp og startet maskina. Ingenting. Svart skjerm. Smetter på med headsetet og booter igjen. Asus-dama sier da "System failed VGA test" og jeg tenker "helvete - har jeg knekt noe på gfx nå?!?". Panisk kobler jeg på min gamle skjerm, en Dell P991 eller noe sånt (19'' CRT) - funker som ei kule! Dama sier ingen ting og PCen booter som en drøm.

 

Og sånn går halvtimene:

Boot + Dell = Success

Boot + Samsung = "System failed VGA test"

 

Søker frenetisk på forumet nå, men finner ingenting.

 

Noen som kan hjelpe en stakkar ?

 

HK : ASUS A8N-SLI Deluxe

GFX: HIS Ati x850XT

 

Håper på hurtig assistanse!

 

Desperat hilsen,

*Tronaldo*

 

 

EDIT: Skjermkort ut og inn - ingen endring.

 

EDIT 2: Koblet opp skjermen på laptopen min nå, crazy flimring og rart bilde etter autokalibrering - både i "extended desktop" og clonemode.. La seff inn driver for å være sikker. Begynner å lure på om skjermen er defekt... FAEN! (pardon my french)

Endret av *Tronaldo*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp - da er saken "oppklart". Undertegnede var jo ikke lite redd for at skjermkortet hadde tatt kvelden, for etter å ha spenda over 4000 kroner på skjerm blir det vanskelig å argumentere seg til nytt GFX ovenfor kona...

 

Leverte inn skjermen på datakjeden i Trondheim i går. Testet og funnet defekt. Mottok sms i dag om at det bare var å komme innom for å hente ny skjerm! LYNRASKT - bra jobba Datakjeden Trondheim!

 

Nå er skjermen rigga opp og jeg er ellevill av begeistring! Til og med kona har gitt sitt "sign of approval" :)

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...