Gå til innhold

PHP+HTML= greit eller dårlig?

Gjest medlem-77217

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det riktige er å si at scriptet har som oppgave å generere html-kode, ut ifra gitte kriterier som dermed gir dynamiske dokumenter.

5601330[/snapback]

...for å kverulere litt, så trenger ikkje et PHP-script generere HTML-kode. Om du vil kaste bort masse tid kan du lage et heilt forum som gjør alt som et vanlig forum ville gjort, men uten å generere HTML-koden :)

Det eg eigentleg vil fram til er at med PHP kan du gjere så masse meir enn berre å generere HTML-kode. Faktisk, HTML-koden som blir gitt til brukar er sansynlegvis berre eit resultat av det resten av scriptet gjorde, eventuellt berre ein beskjed om at ting fungerte.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

så svaret er ja? Men uansett... Jeg har nå en "basic" template, å nå vil jeg legge til noen php script.. Men jeg prøvde i frontpage ( dumt det kanskje? ), men da gikk det ikke... kanskje ikke så rart? Men uansett... Når jeg skal sette inn koden i templaten skal jeg bruke <php> </php> somewhere i html koden til templaten da?

Lenke til kommentar
Arve Systad: Når du går inn på det forumet via en nettleser, har du en html-kode som er generert til sluttbruker. PHP er noe som foregår på serveren mens html-koden er det som blir endelig i nettleseren. Scriptet brukes for å skape dynamikk i html-kodene som serveres.

5603159[/snapback]

Fullstendig klar over det, men for å sitere meg sjølv: "...for å kverulere litt[...] :)

Dessuten, du ikkje skrive ut HTML til sluttbruker i det heile tatt, men det er bortkasta arbeid dersom du ikkje gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...