Gjest medlem-77217 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Hei! Lurer bare kjapt på om jeg kan bruke php skript på html siden min? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 kjapt svar: ja! html er et formateringsspråk mens php er et programmeringsspråk. Sammarbeider fint fordi de har helt forskjellige oppgaver. =) Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Php er LAGET for å behandle html-dokumenter Dette krever da at serveren har støtte for php. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Men husk at du da må rename html-filen din til filnavn.php, hvis ikke vil serveren din bare ignorere php-koden... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Det riktige er å si at scriptet har som oppgave å generere html-kode, ut ifra gitte kriterier som dermed gir dynamiske dokumenter. Lenke til kommentar
KentS Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Man kan ha .html til og gjenkjennes som php =D, men da menes det at severe skal støtte dette og. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Det riktige er å si at scriptet har som oppgave å generere html-kode, ut ifra gitte kriterier som dermed gir dynamiske dokumenter. 5601330[/snapback] ...for å kverulere litt, så trenger ikkje et PHP-script generere HTML-kode. Om du vil kaste bort masse tid kan du lage et heilt forum som gjør alt som et vanlig forum ville gjort, men uten å generere HTML-koden Det eg eigentleg vil fram til er at med PHP kan du gjere så masse meir enn berre å generere HTML-kode. Faktisk, HTML-koden som blir gitt til brukar er sansynlegvis berre eit resultat av det resten av scriptet gjorde, eventuellt berre ein beskjed om at ting fungerte. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Men kan jeg da kode templaten i html, å bruke php skript? ( har php støtte.. ) Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Arve Systad: Når du går inn på det forumet via en nettleser, har du en html-kode som er generert til sluttbruker. PHP er noe som foregår på serveren mens html-koden er det som blir endelig i nettleseren. Scriptet brukes for å skape dynamikk i html-kodene som serveres. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 så svaret er ja? Men uansett... Jeg har nå en "basic" template, å nå vil jeg legge til noen php script.. Men jeg prøvde i frontpage ( dumt det kanskje? ), men da gikk det ikke... kanskje ikke så rart? Men uansett... Når jeg skal sette inn koden i templaten skal jeg bruke <php> </php> somewhere i html koden til templaten da? Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 <?php echo "Hallo verden :P "; ?> Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Arve Systad: Når du går inn på det forumet via en nettleser, har du en html-kode som er generert til sluttbruker. PHP er noe som foregår på serveren mens html-koden er det som blir endelig i nettleseren. Scriptet brukes for å skape dynamikk i html-kodene som serveres. 5603159[/snapback] Fullstendig klar over det, men for å sitere meg sjølv: "...for å kverulere litt[...] Dessuten, du må ikkje skrive ut HTML til sluttbruker i det heile tatt, men det er bortkasta arbeid dersom du ikkje gjør det. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 ok... Takk! Tror jeg har forstått det nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå