Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ikke betal for å bruke Fileplanet, tjenesten suger

Anbefalte innlegg

Jeg brukte gratis delen først. Så skulle jeg hente en 1Gb download, og det tok 3 dager eller så når jeg lot maskinen stå og downloade 24/7.. for så å feile når det var nesten ferdig.

Så gikk jeg i pengefella da og betalte for å få tilgang til de "raske" serverne hos Fileplanet, som jo er en del av GAMESPY.

Gjett hva, etter ca 10 forsøk har 1Gb downloden gått til Helsike hver eneste gang. Dette over fler dager og før og etter en total re-installasjon av Win2k og gjentatte tester hos IT-avisen (speedometeret), og fler av downloadene startet greit med 42kb/s i en times tid, for så å dale, og dale, og til slutt gå i stå og gi meg feilmelding.

Sendte en beskjed til folka for et par dager siden, har selvfølgelig ikke fått svar, det regnet jeg ikke med. Og det er for mye forlangt å sette opp servere utenfor USA selvfølgelig, selv for betalende kunder.

Så ligg unna Fileplanets betalingstjeneste. Den suger, uansett hva noen påstår. Jeg er passe irritert over å kaste $7 ut vinduet på den måten, og føler meg latterliggjort fordi jeg ikke bor i "the greatest country in the world!!" ... /sarkasme.

Prøvde for moro skyld et søk på Google om Fileplanet. Whoah, de har en del virkelig misfornøyde kunder.

Nå vil nesten garantert noen Nordmenn dukke opp her og forsvare Fileplanet, men les hva jeg sier først! Jeg testet min connection speed og det var godt over hva jeg betaler for, og alt var tipp topp, surfing på nettet lynkjapt. Men fra Fileplanet.. nope.

De kan ikke engang koste på seg en skikkelig download agent som tar opp brutte downloads og fullfører dem. HVORFOR IKKE ?! Jeg har sett det andre steder, og det fungerer glimrende! Så hvorfor ikke når man betaler for tjenesten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OMFG!! Skyt meg, noen! Dette er så pinlig at jeg vil dø..

Hadde satt traffic distribution (eller hva de nå kaller det) til minimum i Reget... *STØNN*. HerreG.. dette er så flaut at jeg bare måtte si det.

Ikke rart det tikket av sted på bare 800bps.. når jeg åpnet kranen føk det rett opp til nesten 50kbps, godt over hva ADSL abonnementet mitt tilsier, inkludert økningen fra Telenor nylig.

YAY!! :grin:

Scuse me, må downloade Earth and Beyond.. :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Hidden på 2002-09-17 23:14 ]

Lenke til kommentar

Jeg skrev at jeg bruker Reget ER en download manager, antagelig den beste av alle :smile: Har tweaka den litt så den ikke stopper downloaden etter x antall "cant get file" meldinger. 0 errors i bunn menyen så langt, hastigheten varierer mellom 48 og 50kbps, veldig jevnt tempo, snart halvferdig med 1Gb fila.

Lenke til kommentar

Det er ikke "bare" nedlasting av demoer som gjelder...

Jeg abonnerer på Game Spy fordi jeg spiller en god del på nett. Betal versjonen har flere "fordeler" enn gratis vs. b.la slipper du "ads", du har teknisk support- noe som jeg har benyttet flere ganger og fått svar ganske kjapt - pluss du som betaler vill kunne teste spesielle demoer før de slippes.

Online.no eller ITavisen har jo ikke akkurat flust med demoer :wink:.

Jeg har ikke lastet ned demoer på 3 GB (!) før, men det går faktisk an å bestille en CD fra File Planet :wink:

Et godt eks. er UT2003. Jeg lastet den ned samme dagen (minutt) den ble lagt ut. (personal server) Tok meg 20 min a laste ned......5 min å installere og "tweake" og da var det "rock`n roll"

Mens disse som ikke betaler måtte vente mellom 2 til 2.5 timer(!) med å laste den ned.

Det var b.la dette som overtalte meg (for ca 5 mnd siden)til å betale ca 7$ i mnd. Ble lei at jeg stadig falt ut av køen eller hvis linja ble brutt måtte jeg stille meg bakerst i køen igjen..(huff)

noe positivt er det vel :wink:

Lenke til kommentar

Hallais

Voksent gjort å si fra om feilen, vi gjør alle feil :razz:

Men å betale for å få tilgang til file-planet er litt over kanten.

Samme filene finnes jo "overalt". Eneste file-planet er brukende til er som etter "nyhets oppdaterer" på demo fronten, da de heteste demoene ofte først blir lansert der. Spesielt de som er "integrert" med gamspy.

Cheers

Lenke til kommentar

Har hittil ikke sett en eneste ting av interesse på Fileplanet som ingen av de andre gratistjenestene har(Fileshack eller simtel f.eks). Greit, alt er ikke på et og samme sted, men det er der ute og Google er et tastetrykk unna. Ads er heller ikke en bekymring, synes de fleste har mindre enn 'gratis fileplanet' uansett :wink:

UT2K3 demoen tok meg forøvrig 3 minutter fra en av mirror'ene på samme dagen (155mbit).

Sorry, jeg ser bare ikke poenget med å betale for noe som andre gir bort gratis, men 'to each his own...'

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...