Gå til innhold

Beste høyttalere for ca.1500kr?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da må du nok ha forsterker òg ja. Ideelt sett skulle du nok hatt deg noen aktive monitorer, f.eks. slik som disse ESI nEar05 som er kampanje nå til 2195,- hos http://www.procom.no/. Har en oppgradert versjon av disse selv og har bare godt å si om dem; ihvertfall i forhold til tradisjonelle pc-høyttalere.

 

1500 tror jeg nok dessverre er i minste laget.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Og er det stor forskjell mellom 80db og 96db?  :hmm:

5599508[/snapback]

 

Hvis det følsomheten på høyttalerne du sikter til nå så ja, da er det stor forskjell. jo høyere følsomhet jo mer lettdrevne er høyttalerne dine. du skal ha en kraftig forsterker for å banke liv i noen høyttalere med en følsomhet på kun 80db.. rundt 90 +/- er vel der "normalen" ligger

 

Da må du nok ha forsterker òg ja. Ideelt sett skulle du nok hatt deg noen aktive monitorer, f.eks. slik som disse ESI nEar05 som er kampanje nå til 2195,- hos http://www.procom.no/. Har en oppgradert versjon av disse selv og har bare godt å si om dem; ihvertfall i forhold til tradisjonelle pc-høyttalere.

 

1500 tror jeg nok dessverre er i minste laget.

 

Lykke til!

5601759[/snapback]

 

Hvordan i all verden kan du mene at et par aktive monitorer er det ideelle tilhannes bruk? Hadde han nå drevet med litt musikkproduksjon på hobby basis så ja... men til en som vil ha mye bass og høy lyd.. :nei:

 

Er det pc anlegg du sikter til herr trådstarter så er Logitech Z-2300 et flott valg. spiller høyt og bra med mye bass for penga.

Lenke til kommentar

Om man vil ha en lefsete subwoofer som kan flytte masse luft mer eller mindre ukontrollert, eller om man ønsker å rocke litt nærmere opp til slik musikken var når den ble spilt inn, får være opp til trådstarter. Jeg holder iallfall med Joachim.... Og de ESI-høyttalerne kan spille mye høyere enn ørene til noen har godt av.

80 db er høyt.

96 db er vondt (og ikke å anbefale over lengre tid)

Lenke til kommentar
Om man vil ha en lefsete subwoofer som kan flytte masse luft mer eller mindre ukontrollert, eller om man ønsker å rocke litt nærmere opp til slik musikken var når den ble spilt inn, får være opp til trådstarter. Jeg holder iallfall med Joachim.... Og de ESI-høyttalerne kan spille mye høyere enn ørene til noen har godt av.

80 db er høyt.

96 db er vondt (og ikke å anbefale over lengre tid)

5612560[/snapback]

 

kan si hva du vil om de monitorene, men mye bass har de ikke og derfor er de helt uaktuelle til trådstarter.

 

og man kan faktisk få dyp og god bass i et anlegg uten at den behøver være "lefsete og ukontrollert" som du sier..

Lenke til kommentar
kan si hva du vil om de monitorene, men mye bass har de ikke og derfor er de helt uaktuelle til trådstarter.

 

og man kan faktisk få dyp og god bass i et anlegg uten at den behøver være "lefsete og ukontrollert" som du sier..

5612681[/snapback]

 

... men kanskje ikke til 1500kr.

Når det er sagt, så får en ikke mer enn en betaler for når en kjøper ESI-høyttalerne heller. There's no such thing as a free lunch.

Lenke til kommentar
Har selv z-2300..

Bra lyd til en billig penge..

Sub`en er vel 10", så med et bra lydkort blir det bra lyd..

Har ikke noe negativt å si om de høytalerene..

5625196[/snapback]

 

Takk!

Jeg går for den :yes:

5627672[/snapback]

 

Har du 350.- til overs så gå for Creative Megaworks THX 250D 2.1! Jeg har hatt dem begge og Creative Megaworks THX 250D er det mye mer trøkk i.

 

2 x 75w kan jeg love deg gir mer lyd fra seg enn 2 x 40w!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...