666=TRIPPLE-SEX Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Hei, jeg driver da og leser en bok i engelsken som heter Lord Of The Flies så da lurer jeg bare på om det er noen som har et lite sammendrag om hva den handler om fordi jeg synes det er noen vansklige ord i boken, ettsom at den er skrevet slik de snakker. Jeg la ut en Topic om Filmen på filmforumet, så hvor mye av denne boka er det som blir forandret i filmen til de som har sett den`? Men anyways tenkte egentlig bare at jeg kunne åpne denna tråden og diskutere boka jo lenger ut i boka jeg kommer. Er det greit for alle sammen som er her og detta er til administratorne Altså jeg husker for ikke så lenge siden så fikk jeg en advarsel om at ****rrent prat er forudt på hw ettersom jeg bare sa det lille ordet download, men hvordan kan dere være så skråsikre på at jeg mente enn ***rrent side det kan faktisk ha vært noe som kalles en FTP server og ettersom jeg har forstått det så er det helt lovlig så håper dere kan svare meg kjapt så jeg kan redigere denna posten og ta bort dette Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 For de må ha en null tolleranse policy for å holde forumet rent. De kan ikke bruke tid på å finne ut av hvem som er lovlig og hvem som ikke er det. Like regler for alle. Det er jo ganske åpenbart. Boka er forresten veldig bra!! AKIRA Lenke til kommentar
molly Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Lord of the Flies er en veldig bra bok. Om det bare er ordene du ikke forstår så er det kanskje bedre å bruke en ordbok, enn å spørre på et forum hva folk syns om boka. Tror nemlig ikke det gir noe særlig bedre forståelse av det ordene i seg selv. Nå begynner det å bli uggent mange år siden jeg leste denne boka og så filmen, men jeg husker at det var forholdsvis store forskjeller mellom filmen og boken, blant annet i forhold til hvem som gjorde hva osv. så å se film for å slippe å lese bok er en dårlig løsning i denne sammenhengen. Tror forøvrig det finnes mer enn en film. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Når du tar det public så tillater du vel også at jeg poster hva som står på advarselen din? ""Ja azz jeg digga åsså A-TEAM no sykt jeg klikka når det ikke gikk no mer a-team men kom over det etterhvert. Men jeg lasta ned sesong 1-5 av a-team da eller lasta ikke ned essong 3 den lånte jeg av en kompis men du finner dem på www.piratebay.net"" Hvordan vi kan være sikre på at du mente torrent? nei jeg vet ikke jeg du. Og det er siste ordet om denne saken - videre diskusjon rundt advarselen kan tas med meg PÅ PM! (Kommentarer til mitt innlegg i denne tråden vil slettes) Lord of the flies er en KONGEBOK forøvrig . Husker jeg fikk 6'er på bokanmeldelse i 10. da jeg skrev om den . Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Hei, jeg driver da og leser en bok i engelsken som heter Lord Of The Flies så da lurer jeg bare på om det er noen som har et lite sammendrag om hva den handler om fordi jeg synes det er noen vansklige ord i boken, ettsom at den er skrevet slik de snakker 5599208[/snapback] Boken er ofte tolket kort og godt som sivilisasjonen som et tynt ferniss over den rå menneskelige natur. Slutten kan tolkes som en religiøs metafor. Hvilke ord var vanskelige? Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Tror forøvrig det finnes mer enn en film. 5622487[/snapback] Stemmer: Lord of the Flies (1963) Lord of the Flies (1990) Jeg har sett begge, men husker bare '63-versjonen. Den var meget god. Burde surre meg til å lese boka. Lenke til kommentar
safsent Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Boka er kjempebra, og den blir etterhvert ganske uhyggelig. Det syns hvertfall jeg. Utrolig hvordan menneskesinnet kan bli så irrasjonelt, for å bruke det ordet. Spennende lesing! Lenke til kommentar
Laffo Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Meget god bok, anbefales Denne siden inndeholder ett sammendrag. http://www.gerenser.com/lotf/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå