ArmenMinAU Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Hei Noen som vet hvordan man kan bli motormekaniker uten å gå gjennom GK, VK1 osv. om igjen? Kan man bli lærling uten å gå de linjene? Takk Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Ikke 100% sikker på dette, men tror det er sånn: Du kan søke jobb/lærlingplass hos for eksempel et skipsverft, (om det er den typen motormekaniker du mener) og gå opp til fagprøve etter en viss periode. Om du klarer den får du et fagbrev som gjør at du kan kalle deg motormekaniker. Du får fagarbeiderlønn og kan søke deg på teknisk fagskole. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Et annet alternativ som er laaangt mere attraktivt for en arbeidsgiver er å ta 3MX og 2FY dersom du ikke har dette, og så ta en bachlorgrad i maskiningeniør e.l. på høyskole/universitet. HiST har både ettårig forkurs for ingeniør, samt et halvårs realfagkurs. Les mere her. Endret 14. februar 2006 av skag1 Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Takk for postene Nå har det seg sånn at jeg faktisk sikter mot en Bachelorgrad i Maskiningeniør, og deretter kunne jeg tenkt meg en Mastergrad i Race Engine Design i England Motorer er noe jeg virkelig elsker og å jobbe som Motormekaniker gjennom studietiden ville vært perfekt Så jeg kan altså søke jobb i et firma og deretter ta en fagprøve etter en viss periode? Isåfall, hvilken jobb ville jeg ha søkt på i firmaet? Takk Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Noen som kan svare meg på dette? Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 ja... Firmaet du tenker å søke jobb hos... Ganske vanskelig for oss å vite hva de tenker... Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 hei jeg hadde også lyst til å bli motormekaniker for ett par år siden, så ble jeg utplassert som det, så hadde jeg ikke så lyst lenger. Men jeg har fortsatt lyst til å jobbe på tc motor (trimming av motor) Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Hvorfor ikke motormekaniker? Hvilket fagbrev har du nå? Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Hvorfor ikke motormekaniker? Hvilket fagbrev har du nå? 5660513[/snapback] var ganske ensformig, har fagbrev automatikkmekaniker Endret 4. mars 2006 av member-63169 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå