Gå til innhold

Skjermen blir blå, og pcen kubber!

RoTTi

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg kjøpte meg ny pc for noen uker siden. Jeg er ikke sikker på om problemet mitt har så mye med skjermkortet og gjøre, men jeg har ikke peiling, så jeg spør dere.

Her er pcen om det hjelper:

Asus A8N-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939

Gigabyte GeForce 7800 GT 256 MB PCIe

OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

Hiper Type-R strømforsyning 580W Blå

AMD Athlon 64 3700+ 2.2 Ghz BOXED Socket 939 1MB cache "San Diego"

Det hele startet første gang jeg startet opp pcen. Feilmelding om pcu vifte feil.. Pcen mente cpu viften ikke gikk, eller at den gikk for sakte.. jj, tenkte jeg og installerte windows og alt det der uten og bry meg (har venner med samme problem).

Siden jeg hadde fått ny pc, så måtte jeg jo ha BF2 også. Dette spillet er jo fult av feil og er sinsykt ustabilt. Pcen fryser med gjevne mellomrom, og intet annet enn å kutte strømmen hjelper. Men dette skylder jeg på selve spillet!

En gang i blandt hører jeg et lite "klikk" fra kabinettet, samtidig som skjermen blir blå med noe hvit skrift på. Skriften står der bare i 1\2 sekund før pcen slukker, så jeg får aldri lest hvilke feilmelding det er evt. Så etter 2-3 sekunder starter pcen opp igjen som om ingenting skulle ha skjedd :S (det skjer kun når jeg spiller) En venn mener at det kan høres ut som om pcen ikke får nok strøm, men jeg har strømforsyning på 580 W.. Og det burde holde!

Problemet går meg på nervene! Og jeg er ganske frustrert over at ikke ting kan klaffe som de skal:P Som dere sikkert har forstått har jeg ikke all verden med peiling på data, så jeg takker og bukker for alle svar! :D

Hilsen Rotten ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...