Gå til innhold

Problem med valg av enhet til TV-ut

Zardoz

Anbefalte innlegg

håper noen har noen tips:

- forsøker å få til TV-ut fra skjermkortet til TV`en. Problemet er at under "Valg av enhet" i Innstillinger så har jeg bare tilgang til monitoren, ikke til TV`en. Hvordan kan jeg rette på dette?

- Skjermkort: Palit Daytona GF3 Ti200, bruker S-video kabel koblet til scart, som har overgang for S-video (og composite).

- WinXP m/ seneste offisielle detonator drv.

- har forsøkt å bruke begge scart-kontaktene på TV`en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter med det samme selv.

Har et MSI GF4 Ti4200 med tv-ut, og bruker s-vhs rett til tv'n. Men i XP får jeg ikke valget om å bruke tv'n. Så det virker bare som om kortet ikke har tv-ut på en måte.

Bruker det som fulgte med av drivere fra MSI, skal jo fungere!?

Gikk greit med systemet jeg hadde før (som jeg kjøpte tidlig -99) et hollywood tv-kort.

Mystisk.

Lenke til kommentar

sitter ikke på pc'n min nå så dette kan være litt feil men jeg pøver bare og hjelpe.

egenskaperinnstilenger så høyreklikker du på sjermen du skal bytte, så går du inn på "grafikk kortets navn" så er det en liten knapp der som heter "additional properties" eller lignende, så går du på valg av enhet der har du nesten helt lik den gamle gode ENKLE "valg av enhet" menyen.

NVIDIA har ikke akkurat gjort det enkelt denne gangen :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-18 20:26, skrev ^PaX^:

hva er TVTool da? og hvor finner jeg det?

følg denne linken og velg engelskspråklig side:

http://www.tvtool.de/

sakset fra faq`en deres:

This page is about the TV ouput of graphic cards, which are based on nVidia chipsets. In view of the increasing number of users who want to play DVDs or DivX movies with their PC on the TV, this output is becoming more and more a decision for buying. Unfortunately most manufacturers doesn´t seem to be able to give a proper support for the TV output of their cards. Even the newest generation of graphic cards with GeForce 4 chipsets doesn´t seem to alter this fact significantly.

The main problem are the black borders around the picture on the TV screen. They are very annoying for most applications like DVD-playback or decoding. So I started this page about 2 years ago with a hardware solution for this problem. It was a little tricky but found its friends. With the help and the support of other users (s. credits on the info tab) it was possible to solve the problem on software basis only. This program which is named TVTool is in the focus of this page.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...