Gå til innhold

Cshop og angrerett. Noen med erfaring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husk at du har uansett 3 måneders angrerett nå siden de ikke har lagt ved returskjema, så om de prøver å drøye det så bæsjer de bare på leggen...

5628225[/snapback]

Så lenge varen kan leveres i samme stand som da den ble levert så stemmer det ja :).

5628231[/snapback]

 

Tilnærmet samme stand og mengde ;)

Lenke til kommentar
Pakken har ligget i oslo siden onsdag. Pleier nettbutikker vanligvis å drøye med å hente pakkene?

5657070[/snapback]

 

Det er vel naturlig at de mottar hentemeldingen dagen etter pakken kommer til postkontoret. Siden de fleste større butikker sikkert får hentet pakkene de sender av Posten, ville det jo ikke være så veldig rart om de samlet opp et par-tre dager før de dro på postkontoret for å hente pakker...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er noe merkelig med hele nettbutikken. Sendte tilbake en skjerm med angreretten, trace: http://www.posten.no/posten/PagesKM/KMSpor...r=SM021685337NO

 

En uke siden de henta den ut. Ringte dem idag og spurte hvor lang tid det skulle ta før jeg fikk beløpet refundert. Han som tok telefonen visste ikke noe om saken! Eh? Har de ikke en database der de har oversikt over retur-saker? Jeg sa at jeg hadde hatt kontakt med en kar, men han var visstnok på ferie. So? Merkelig at det er kun èn person som har kontroll med returer, virker useriøst spør du meg. Bare det å ha kontakt med navngitte personer er uvanlig, sånt opplever man ikke på f.eks. Komplett.

 

Sjekk også tab'en "Om oss" på web-sida, der står det hvem som er webmaster. Samme karen hadde jeg kontakt med når det gjaldt returen. Så Webmaster = Returmaster? :hmm:

 

Jeg regnet også med at de kunne refundere beløpet til det samme visa-nummeret jeg brukte ved bestilling, men han i tlf. sa at det kunne bli aktuelt å ringe meg for bankkontonr. Rutiner, sa du? Trøsten må være at kundebehandleren ikke visste noe om saken... :hrm:

 

Uansett, han skulle undersøke det. Dette er litt urovekkende siden jeg virkelig regner med at alt går smertefritt uten innblanding fra min side. Følte likevel behov for å ringe fordi 8 dager er litt lang tid, selv om angreloven § 15 (5) (takk KVTL) sier at det er 14 dager som gjelder...

 

Jeg kan vel ikke si noe negativt om dem siden de fremdeles har frist på seg. Men kan ikke si at jeg liker "personfikseringen" til denne nettbutikken. Jeg gir vel blanke i om en person har ferie eller ikke, skal det angå MEG?!

Lenke til kommentar

Vet du hva? Min pakke ble sendt til samme postkontor, 0412 Torshov. Men posten mente den var sendt feil og de sendte den videre til 0421 Nydalen. Der ble den hentet av Cshop 03/03. Altså dagen etter at din ble utlevert. Jeg har også lagt merke til at det er webmaster som svarer på alle spørsmål, og som du ser som jeg skrev tidligere så sa han også at personen som hadde ansvar for returer var SYK. De har altså bare 1 person som tar av seg returer. Jeg har blitt lovt svar i løpet av denne uken, men jeg tviler på at det skjer.

 

Kanskje de blander sakene? Når de sa at jeg kunne sende tilbake pcen så skrev han "Send skjermen til adresse bla bla"

 

Skjermen tenkte jeg?? Tenkte det bare var en leif av han. Så jeg sendte den. Måtte også merke pakken med Att og navnet på webmaster.

Lenke til kommentar

Mja... dette er ihvertfall en del av mailen jeg fikk:

 

Hei,

 

Denne skjermen kan sendes i retur til:

Consensus ASA

Sagveien 21 E

0459 Oslo

Att: Ole Henrik Hasle

 

Legg ved en lapp med kjøpskvittering.

So i did... likevel klarer skjermen å havne på postnr. 0412. Men den er jo hentet ut, så her skulle alt (i teorien) være i orden.

 

En "lapp" med kjøpskvittering, jadda... måtte ringe og spørre hva i helsike det mentes med det. Jo, jeg skulle bare printe ut ordreinfo fra web-sida og legge ved. Molbo-aktig, hva med å gi meg et RMA-nr. å skrive på? Hva om jeg ikke hadde hatt printer?

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Idag er 14-dagers grensa overskredet. Jeg ikke være happy.

Ringte dem, der traff jeg på den godeste Hasle som sa at de ikke hadde fått skjermen (selv om jeg ser at den er blitt utlevert), og jeg måtte ringe en fyr på mandag (jeg ringte sent fredag) som hadde med henting av pakker/retur å gjøre. What the hell? Er det liksom MIN oppgave? Jeg regner ikke med at "budet" husker noen pakker for 14 dager sida, men får nå ringe på mandag...

 

Regner med at mine 3700,- er mistet for alltid, maken til rot har jeg ikke vært med på før. Fucking great.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Selvfølgelig ikke. Dere har KRAV på dette etter lovverket - og cshop er en bedrift dere faktisk har mulighet til å slå konkurs dersom de ikke betaler.

 

Ring daglig leder - det hadde jeg gjort.

 

Og krev forsinkelsesrenter fra den 14. dagen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...