Eulogy Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Fikk plutselig svar nå. Dette fikk jeg. Vi kjenner angreretten og beklager at det har tatt tid å svare. Vi mange saker denne uken og personen som tar avgjørelsen er dessverre syk. Det er lagt opp nye rutiner på denne typen henvendelser og jeg må derfor vente på tilbakemelding fra rett person før vi gir beskjed om videre prosedyre. Vi har som sagt mottatt saken og denne ligger til behandling sammen med andre. Må de undersøke saken først før de kan godta at jeg bruker angreretten? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Må de undersøke saken først før de kan godta at jeg bruker angreretten? 5619571[/snapback] Høres uprofft ut. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 nesten litt komisk syns jeg Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Vel, det syns ikke jeg. Må vente til han "syke" fyren er frisk som en fisk før de bestemmer seg. Syns det er merkelig. Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Vel, det syns ikke jeg. Må vente til han "syke" fyren er frisk som en fisk før de bestemmer seg. Syns det er merkelig. 5619953[/snapback] Du har vel gitt de klar beskjed om at du faktisk ønsker å BENYTTE deg av angreretten? Ville være kjedelig for deg om de forsøker å sno seg unna saken med at fyren er "syk" til de 14 lovfestede dagene over over... Men hvis du har gitt selger klar beskjed om at du ønsker å benytte angreretten før det har gått 14 dager, har du vel ditt på det tørre Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Jau. Jeg har gitt klar beskjed flere ganger. Han har en uke på seg å bli frisk. I morgen har jeg hatt pcen i en uke. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jau. Jeg har gitt klar beskjed flere ganger. Han har en uke på seg å bli frisk. I morgen har jeg hatt pcen i en uke. 5619982[/snapback] så lenge du har gitt beskjed innen de 14 dagene så har du gjort ditt. det forlanges ikke at butikken godkjenner dette. Du skal bare gi beskjed om at du vil benytte angreretten Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 De må altså bare godta det? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 De må altså bare godta det? 5620042[/snapback] har du tatt den i bruk som om den var din egen så kan det bli problematisk, men i utgangspunktet så er regelen at kunde må gi beskjed innen 14 dager på at angreretten skal brukes. Følgelig kan du måtte bære noe kostnader ved dette Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg har selvfølgelig testet den. Hva slags kostnader da? Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Jeg har selvfølgelig testet den. Hva slags kostnader da? 5620644[/snapback] Du må betale frakten tilbake selv. Ikke noe mer enn det Lykke til! Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Har du aktivert Windows lisensen (dvs tatt i bruk maskinen) så kan du faktisk bli trukket fra denne i refusjonen. Da bedriften har ingen garantier for at du ikke her lurt til deg lisesnøkkelen. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Blir vel vanskelig å prøve en pc uten å slå den på hva? Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Poenget med angrerettet er vel ikke nødvendigvis at en skal prøve ut maskinen. Den bel innført for at kunder som gjorde bomkjøp, kjøpte en annen vare enn det de trodde de kjøpte skulle få mulighet til å angre kjøpet. Desverre så er det mange som utnytter dette til det fulle og "spekulerer" i dette. Dette fører til dyrere varer for de forbrukerene som ikke spekulerer i dette. Endret 18. februar 2006 av Amriden Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Poenget med angrerettet er vel ikke nødvendigvis at en skal prøve ut maskinen. Den bel innført for at kunder som gjorde bomkjøp, kjøpte en annen vare enn det de trodde de kjøpte skulle få mulighet til å angre kjøpet. Desverre så er det mange som utnytter dette til det fulle og "spekulerer" i dette. Dette fører til dyrere varer for de forbrukerene som ikke spekulerer i dette. 5627634[/snapback] Og hvordan mener du man skal finne ut om man har gjort et bomkjøp hvis man ikke prøver den? Om den er kjapp nok osv? Skal man bare se på den og se om man liker fargen, løfte på den om man liker vekta? Vi forbrukere må bare leve med at varene blir noen kroner dyrere for å ha den rettigheten synes jeg. Og hva legger du i ordet mange? Det koster faktisk noen kroner å returnere et produkt, så jeg tror ikke mange som gidder å gjøre det for å lure bedriftene i lengden uansett. Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Er en rekke eksempler på folk som kjøper f.eks skjermkort som de håper lar seg overklokke meget godt. For så å returnere dette kortet dersom det ikke lever opp til forventningene til overklokking. Er fullstendig enig i at angreretten ern en fin idè, så lenge den ikke utnyttes. Vet ikke hvorfor trådsaterter ønsker å returnere produktet, så ikke no ondt sagt om han. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Angrettloven er ment å gi en forbruker samme mulighet til å sjekke ut varen som i en vanlig butikk. Mener du bennyxno at man vanligvis har mulighet til å teste varens ytelse og funksjon i butikker? Det har man jo ikke - det er heller ikke dette angrerettloven er ment for å være, selv om det er slik den fungerer i dag. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Er en rekke eksempler på folk som kjøper f.eks skjermkort som de håper lar seg overklokke meget godt. For så å returnere dette kortet dersom det ikke lever opp til forventningene til overklokking. 5627680[/snapback] Nå setter jeg ikke så stor pris på folk som driver på slik, men hvor mange er det egentlig som holder på sånt? Angrettloven er ment å gi en forbruker samme mulighet til å sjekke ut varen som i en vanlig butikk. Mener du bennyxno at man vanligvis har mulighet til å teste varens ytelse og funksjon i butikker? Det har man jo ikke - det er heller ikke dette angrerettloven er ment for å være, selv om det er slik den fungerer i dag. 5627690[/snapback] Ja, en god del butikker har demo-modeller, slik at man kan teste dem litt. Det kan være litt drøy sammenligning, men du får jo demonstrert tv'er i butikken for å se hvor bra bildet er. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Poenget med angrerettet er vel ikke nødvendigvis at en skal prøve ut maskinen. Den bel innført for at kunder som gjorde bomkjøp, kjøpte en annen vare enn det de trodde de kjøpte skulle få mulighet til å angre kjøpet. Desverre så er det mange som utnytter dette til det fulle og "spekulerer" i dette. Dette fører til dyrere varer for de forbrukerene som ikke spekulerer i dette. 5627634[/snapback] Det er faktisk første gang jeg benytter meg av angreretten, eller, prøve å benytte meg av angreretten. Jeg kjøpte pcen fordi jeg trodde det var et godt valg, jeg prøvde å finne tester på nettet, men fant ingen. Jeg trodde da i god tro, at det var pcen for meg. Men allerede første dagen så fant jeg ut at det ikke var det. Jeg hadde så klart ikke funnet ut av dette hvis jeg ikke hadde slått på pcen og testet den. Åssen kan jeg finne ut av om det var et bomkjøp bare ved å se på den og ta den ut av esken? Finner man f.eks ut av om den støyer mye eller har f.eks dårlig batteritid bare jeg ser på den, uten å ha slått den på? Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Husk at du har uansett 3 måneders angrerett nå siden de ikke har lagt ved returskjema, så om de prøver å drøye det så bæsjer de bare på leggen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå