Gå til innhold

Tips til headsett(til bruk når jeg kjører scooter)


Anbefalte innlegg

Hei

jeg har koss porta pro headsett nå og er kjempe fornøyd med de. Men når jeg er ute og kjører snø scooter, lager de ikke nok lyd for og overdøve scooteren.

Noen som har tips om noen bra headsett(som dekker hele øre) til en rimelig pris :dontgetit:

 

Edit: har zen mirco mp3 spiller

Endret av MKej
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du ønsker å beholde hørselen din, anbefaler jeg deg ikke å overdøve snøscooter med mp3-spiller på øret.

Du kan evt. teste ut sennheizer PX250, som er et relativt billig headset med aktiv støyreduksjon.

5599016[/snapback]

 

1450 kr synes ikke jeg er relativt billig :ohmy:

 

hvilken norsk nettbutikk har det headsettet

Lenke til kommentar
Sennheiser HD 212 Pro

 

Sennheiser har headset i dei fleste prisklassar frå 400 til fleire tusen.

Hvorfor ikke bruke hørselvern med høytalere i? :shrug:

5599118[/snapback]

Fordi lyden blir rompe på den måten.

 

Eg antar du vil ha god lyd, ikkje berre høg, som kan brukast til anna enn snøscooterkjøring òg.

5599135[/snapback]

Vel, han ville helst høre musikken, hvis han skal overdøve scooteren får han jo bare nedsatt hørsel. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke anbefale deg et headset til bruk under kjøring med scooter.

 

Ikke gjør deg mer trafikkfarlig enn det du allerede er.

 

Men tviler på at du vil høre på meg uansett så.. vel, kan være vi sjåast på rotten dot com hvis du er uheldig :p

5601454[/snapback]

 

trur ikke jeg er så trafikk farlig midt på fjellet :!:

 

Takk for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Sennheiser HD 212 Pro

 

Sennheiser har headset i dei fleste prisklassar frå 400 til fleire tusen.

Hvorfor ikke bruke hørselvern med høytalere i? :shrug:

5599118[/snapback]

Fordi lyden blir rompe på den måten.

 

Eg antar du vil ha god lyd, ikkje berre høg, som kan brukast til anna enn snøscooterkjøring òg.

5599135[/snapback]

 

Javel? Mener du at det er en automatikk i at om amn demper lyden utenifra, så er lyden dårlig?

 

Ellers er jeg enig med de andre her, en zen micro på full gudde med koss porta pro er allerede ganske høyt, det er ikke noe gøy å ødelegge hørselen sin.

 

AtW

Lenke til kommentar
Vil si at du burde kjøpe deg shure e2c koster 700 kroner på hpx.no. Demper opptill 80% av støyen utenfra. NRK bruker Shure serien til in ear monitoring på live konserter, og show. Virkelig til og anbefale!

5604411[/snapback]

 

80%? Som i 7 db? Det er ikke så veldig imponerende.

 

AtW

5604475[/snapback]

 

Det er slik at jeg kan gå atmed motor veien uten at jeg hører særlig mye til bilene!

Lenke til kommentar
Javel? Mener du at det er en automatikk i at om amn demper lyden utenifra, så er lyden dårlig?

5604454[/snapback]

Nei, men ut frå erfaring kan eg ikkje sei at kvaliteten i hørselsvern med innebygget høgttalar er så god. For all del, eg har ikkje sett alt, og det finnes sikkert noko brukandes.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Javel? Mener du at det er en automatikk i at om amn demper lyden utenifra, så er lyden dårlig?

5604454[/snapback]

Nei, men ut frå erfaring kan eg ikkje sei at kvaliteten i hørselsvern med innebygget høgttalar er så god. For all del, eg har ikkje sett alt, og det finnes sikkert noko brukandes.

5608375[/snapback]

 

Bpde sennheiser og beyerdynamic, og sikker andre annerkjente merker har jo kolkker med endel demping, så jeg antar de er relativt brukende ja.

 

AtW

Lenke til kommentar
Vil si at du burde kjøpe deg shure e2c koster 700 kroner på hpx.no. Demper opptill 80% av støyen utenfra. NRK bruker Shure serien til in ear monitoring på live konserter, og show. Virkelig til og anbefale!

5604411[/snapback]

 

80%? Som i 7 db? Det er ikke så veldig imponerende.

 

AtW

5604475[/snapback]

 

Det er slik at jeg kan gå atmed motor veien uten at jeg hører særlig mye til bilene!

5607883[/snapback]

 

Det sprøs vel litt hvor høy musikk og sånn du har, så det sier jo ike såå mye. Men da høres det ut som det er mer demping en 7 db, antakelig mer enn 15 også. Og det er mye mer enn 80% av lydeffekten som fjernes da.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...