MKej Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Hei jeg har koss porta pro headsett nå og er kjempe fornøyd med de. Men når jeg er ute og kjører snø scooter, lager de ikke nok lyd for og overdøve scooteren. Noen som har tips om noen bra headsett(som dekker hele øre) til en rimelig pris Edit: har zen mirco mp3 spiller Endret 13. februar 2006 av MKej Lenke til kommentar
radiated Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Hvis du ønsker å beholde hørselen din, anbefaler jeg deg ikke å overdøve snøscooter med mp3-spiller på øret. Du kan evt. teste ut sennheizer PX250, som er et relativt billig headset med aktiv støyreduksjon. Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Kanskje prøve med de earbudsene til koss som du putter inn i ørene. Pleier å kaste de skumgreiene som følger med. Istedet smelter jeg hull på sånne hørslevernsplugger og trer de på, og voila verden utenfor er temmelig langt unna. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Hvis du ønsker å beholde hørselen din, anbefaler jeg deg ikke å overdøve snøscooter med mp3-spiller på øret. Du kan evt. teste ut sennheizer PX250, som er et relativt billig headset med aktiv støyreduksjon. 5599016[/snapback] 1450 kr synes ikke jeg er relativt billig hvilken norsk nettbutikk har det headsettet Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Hvorfor ikke bruke hørselvern med høytalere i? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Sennheiser HD 212 Pro Sennheiser har headset i dei fleste prisklassar frå 400 til fleire tusen. Hvorfor ikke bruke hørselvern med høytalere i? 5599118[/snapback] Fordi lyden blir rompe på den måten. Eg antar du vil ha god lyd, ikkje berre høg, som kan brukast til anna enn snøscooterkjøring òg. Endret 13. februar 2006 av zeph Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Sennheiser HD 212 Pro Sennheiser har headset i dei fleste prisklassar frå 400 til fleire tusen. Hvorfor ikke bruke hørselvern med høytalere i? 5599118[/snapback] Fordi lyden blir rompe på den måten. Eg antar du vil ha god lyd, ikkje berre høg, som kan brukast til anna enn snøscooterkjøring òg. 5599135[/snapback] Vel, han ville helst høre musikken, hvis han skal overdøve scooteren får han jo bare nedsatt hørsel. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Tviler på han klarer å drive eit headset høgt nok til å ødelegge hørselen med ein Zen Micro uansett. Selvfølgelig kan ha ikkje overdøve scooteren, men det er ganske god demping i eit bra headset. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 www.hpx.no. Modellen heter forresten PXC250 (ikke PX250), og koster drøye 1000kr. Det finnes også en oppgradert modell, PXC300, som koster 1400kr. http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7438 Mesteparten av prisen går nok med til den aktive støyreduseringa, og tilsvarende billigere løsninger er så dårlige at det ikke er noe å satse på. Lenke til kommentar
Bjoern- Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg vil anbefale CREATIVE sitt EP 630 Sett. Det lukker såpass mye av lyden ute at trafikk forsvinner, og all lyd på tog er uhørbart. nå vet ikke jeg om du kjører frieksos på den scooteren din, men det bør ihvertfall hjelpe ganske godt på . Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg vil ikke anbefale deg et headset til bruk under kjøring med scooter. Ikke gjør deg mer trafikkfarlig enn det du allerede er. Men tviler på at du vil høre på meg uansett så.. vel, kan være vi sjåast på rotten dot com hvis du er uheldig Lenke til kommentar
MKej Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Jeg vil ikke anbefale deg et headset til bruk under kjøring med scooter. Ikke gjør deg mer trafikkfarlig enn det du allerede er. Men tviler på at du vil høre på meg uansett så.. vel, kan være vi sjåast på rotten dot com hvis du er uheldig 5601454[/snapback] trur ikke jeg er så trafikk farlig midt på fjellet :!: Takk for alle svar Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Vil si at du burde kjøpe deg shure e2c koster 700 kroner på hpx.no. Demper opptill 80% av støyen utenfra. NRK bruker Shure serien til in ear monitoring på live konserter, og show. Virkelig til og anbefale! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Sennheiser HD 212 Pro Sennheiser har headset i dei fleste prisklassar frå 400 til fleire tusen. Hvorfor ikke bruke hørselvern med høytalere i? 5599118[/snapback] Fordi lyden blir rompe på den måten. Eg antar du vil ha god lyd, ikkje berre høg, som kan brukast til anna enn snøscooterkjøring òg. 5599135[/snapback] Javel? Mener du at det er en automatikk i at om amn demper lyden utenifra, så er lyden dårlig? Ellers er jeg enig med de andre her, en zen micro på full gudde med koss porta pro er allerede ganske høyt, det er ikke noe gøy å ødelegge hørselen sin. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Vil si at du burde kjøpe deg shure e2c koster 700 kroner på hpx.no. Demper opptill 80% av støyen utenfra. NRK bruker Shure serien til in ear monitoring på live konserter, og show. Virkelig til og anbefale! 5604411[/snapback] 80%? Som i 7 db? Det er ikke så veldig imponerende. AtW Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Vil si at du burde kjøpe deg shure e2c koster 700 kroner på hpx.no. Demper opptill 80% av støyen utenfra. NRK bruker Shure serien til in ear monitoring på live konserter, og show. Virkelig til og anbefale! 5604411[/snapback] 80%? Som i 7 db? Det er ikke så veldig imponerende. AtW 5604475[/snapback] Det er slik at jeg kan gå atmed motor veien uten at jeg hører særlig mye til bilene! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Javel? Mener du at det er en automatikk i at om amn demper lyden utenifra, så er lyden dårlig? 5604454[/snapback] Nei, men ut frå erfaring kan eg ikkje sei at kvaliteten i hørselsvern med innebygget høgttalar er så god. For all del, eg har ikkje sett alt, og det finnes sikkert noko brukandes. Endret 15. februar 2006 av zeph Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 anbefaler også e2c. her kan du stenge verden ute og høre på musikk uten at den blir skadelig høy. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Javel? Mener du at det er en automatikk i at om amn demper lyden utenifra, så er lyden dårlig? 5604454[/snapback] Nei, men ut frå erfaring kan eg ikkje sei at kvaliteten i hørselsvern med innebygget høgttalar er så god. For all del, eg har ikkje sett alt, og det finnes sikkert noko brukandes. 5608375[/snapback] Bpde sennheiser og beyerdynamic, og sikker andre annerkjente merker har jo kolkker med endel demping, så jeg antar de er relativt brukende ja. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Vil si at du burde kjøpe deg shure e2c koster 700 kroner på hpx.no. Demper opptill 80% av støyen utenfra. NRK bruker Shure serien til in ear monitoring på live konserter, og show. Virkelig til og anbefale! 5604411[/snapback] 80%? Som i 7 db? Det er ikke så veldig imponerende. AtW 5604475[/snapback] Det er slik at jeg kan gå atmed motor veien uten at jeg hører særlig mye til bilene! 5607883[/snapback] Det sprøs vel litt hvor høy musikk og sånn du har, så det sier jo ike såå mye. Men da høres det ut som det er mer demping en 7 db, antakelig mer enn 15 også. Og det er mye mer enn 80% av lydeffekten som fjernes da. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå