Pantheon Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Har en bærbar Acer som jeg synes har blitt så utrolig treig i det siste. Lastet derfor ned HD Tach i dag, og kjørte den lange testen. Noen som kan tyde resultatene? Det er en 40GB 4200rpm Hitachi harddisk. Endret 13. februar 2006 av Pantheon Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Har en bærbar Acer som jeg synes har blitt så utrolig treig i det siste. Lastet derfor ned HD Tach i dag, og kjørte den lange testen. Noen som kan tyde resultatene? Det er en 40GB 4200rpm Hitachi harddisk. 5598756[/snapback] Ikke sikkert, men du bør forsøke å defragmentere disken. Du kan også kjøre en skanning av disken før du defragmenterer. Vær ops på lyder som kommer fra disken. RTP Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Har faktisk nyinstallert XP på disken, pluss Ubuntu, så jeg tror vel ikke at defragmentering har noe for seg. Eller tar jeg feil!? Maskinen oppleves like treig i XP som Ubuntu... Lenke til kommentar
tukols Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Tja-------en nyinstallert xp, kan slenge det hele på noe så rotete! Det første jeg gjør etter nyinstallasjon er å kjøre en defragmentering. Lav evnt. en test på den. Alt som er rødt, vil være fragmenterte filer. Hilsen tukols Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Start - kjør: "dfrg.msc" Analyser C:-disken for å sjekke hvor fragmentert den er. Alt over 10% rynker jeg på nesa av. Etter å ha innstallert Windows pluss alle oppdateringer blir faktisk disken ganske fragmentert. Rart det ikke er noen automatisk varsling i Windows om dette, når det når en viss grense. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Etter å ha innstallert Windows pluss alle oppdateringer blir faktisk disken ganske fragmentert. Rart det ikke er noen automatisk varsling i Windows om dette, når det når en viss grense. 100% enig. Hilsen tukols Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå