kak Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Dette bildet ble tatt for litt over en time siden. Jeg prøver meg fortsatt frem ned NEF (RAW), Rawshooter Premium 2006 og slik ble det seende ut: Camera Make: NIKON CORPORATIONCamera Model: NIKON D70S Image Date: 2006:02:13 17:03:06 Flash Used: No Focal Length: 155.0mm (35mm equivalent: 232mm) Exposure Time: 0.0063 s (1/160) Aperture: f/5.3 ISO equiv: 800 White Balance: Auto Metering Mode: Matrix Exposure: program (Auto) Innspill? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Liker å fryse du, K. Is er jo et fascinerende fenomen, og det er altid dekorativt. Lurte litt på om den sorte kanten i toppen (taket på verandaen din?) burde redigeres bort, men jeg tror det ville blitt for tomt da. Synes jeg ser noen erotiske figurer inni mørjen.... Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Isen ser litt uklar ut? Er sikkert bare meg. Spennende motiv, men kunne kanskje fått med litt mer av isen? Lenke til kommentar
kak Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Hele istappen er nok ikke i fokus, det stemmer. Dette er en MEGAstor istapp, og å avbilde hele vil bare være kjedelig, med all "luften" som måtte følge med rundt. Fokuspunktet mitt var den lille tappen til venstre. Tok noen bilder for å få den dråpen slik som dere ser på bildet! @PMnormal: Det mørke feltet i topp er takrennene på huset her. Er enig i at det vil se rart ut hvis dette blir beskjært bort. Endret 13. februar 2006 av kkristi Lenke til kommentar
riktig Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg hadde nok likt litt mer luft og mer av istappen, men det er meg. Ellers syns jeg det var ganske så fint. Mer dybdeskarphet, kanskje? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Mer dybdeskarphet, kanskje? 5599264[/snapback] Tenkte på det samme. Prøver selv å trekke detaljer ut av is for tiden, men lykkes ikke helt med uttrykket. Lenke til kommentar
kak Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Ja, er enig i at mer dybdeskarphet hadde gjort seg. Men med tilgjengelig lys var det ikke mulig å hente ut mer idag, uten å jekke opp ISO'en ytterligere hakk. Jeg burde tatt bildene tidligere på dagen, og ikke gjort det litt over kl 17 i ettermiddag. Personlig kunne jeg kanskje tenke meg å gå mer inngå den lille tappen og den lille dråpen til venstre, men da er problemet tilgjengelig optikk. Optikken er derimot i hus i begynnelsen av mars, men det spørs om isen fortsatt er tilgjengelig på det tidspunktet. MEN, da får jeg komme sterkere tilbake med mer is neste vinter! Btw; Nei jeg liker faktisk ikke kulde, PMnormal, men dette er tatt ut igjenom ett vindu i 2. etasje! Endret 13. februar 2006 av kkristi Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg syns kanskje du skulle tatt med litt mere is nedover! Uklar is, Veldig bra med dryppende dråpe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå