Gå til innhold

Istapp - mer is fra meg :)

kak

Anbefalte innlegg

Dette bildet ble tatt for litt over en time siden. Jeg prøver meg fortsatt frem ned NEF (RAW), Rawshooter Premium 2006 og slik ble det seende ut:

post-89354-1139850670_thumb.jpg

Camera Make: NIKON CORPORATION

Camera Model: NIKON D70S

Image Date: 2006:02:13 17:03:06

Flash Used: No

Focal Length: 155.0mm (35mm equivalent: 232mm)

Exposure Time: 0.0063 s (1/160)

Aperture: f/5.3

ISO equiv: 800

White Balance: Auto

Metering Mode: Matrix

Exposure: program (Auto)

Innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hele istappen er nok ikke i fokus, det stemmer. Dette er en MEGAstor istapp, og å avbilde hele vil bare være kjedelig, med all "luften" som måtte følge med rundt. Fokuspunktet mitt var den lille tappen til venstre. Tok noen bilder for å få den dråpen slik som dere ser på bildet! ;)

@PMnormal: Det mørke feltet i topp er takrennene på huset her. Er enig i at det vil se rart ut hvis dette blir beskjært bort.

Endret av kkristi
Lenke til kommentar

Ja, er enig i at mer dybdeskarphet hadde gjort seg. Men med tilgjengelig lys var det ikke mulig å hente ut mer idag, uten å jekke opp ISO'en ytterligere hakk. Jeg burde tatt bildene tidligere på dagen, og ikke gjort det litt over kl 17 i ettermiddag.

Personlig kunne jeg kanskje tenke meg å gå mer inngå den lille tappen og den lille dråpen til venstre, men da er problemet tilgjengelig optikk. Optikken er derimot i hus i begynnelsen av mars, men det spørs om isen fortsatt er tilgjengelig på det tidspunktet. MEN, da får jeg komme sterkere tilbake med mer is neste vinter! :)

Btw; Nei jeg liker faktisk ikke kulde, PMnormal, men dette er tatt ut igjenom ett vindu i 2. etasje! :D

Endret av kkristi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...